متفرقه

امکانات سایت فروشگاهی

امکانات سایت فروشگاهی

امکانات سایت فروشگاهی

بین تمام فروشگاه هی آنلاینی که وجود دارند، چرا ما ترجیج می دهیم ازفروشگاه خاص مد نظرمان خرید کنیم؟ علاوه برقیمت مناسب چه چیزهایی باعث می‌شودکه از آن‌ خرید کنیم؟ مثلا پرداخت در محل داشته باشد؛ یا اینکه به راحتی می‌توانیم محصولاتی که می خواهیم را درآن سایت جستجو کنیم و سفارش دهیم؛ یا اینکه امکانی داشته باشد که با کارشناسان آن فروشگاه در ارتباط باشیم و سوالی در ذهن مان بی جواب باقی نماند.

همین موارد باعث می‌شودکه مشتری و فروش یک فروشگاه بیشتر از فروشگاه های رقیب باشد. یا اینکه فرق یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای را با یک فروشگاه معمولی کاملا نشان می دهد. در این مقاله

ازطراحان سیستم می خواهیم امکانات سایت های فروشگاهی را بررسی کنیم. 

امکانات سایت های فروشگاهی

اولین قدم راه اندازی یک فروشگاه است. اما به تنهایی کافی نیست و عوامل مختلفی در موفق بودن و حرفه ای شدن آن فروشگاه تاثیر گذار هستند. امکانات فروشگاه اینترنتی نقش مهمی در پیشرفت و موفقیت کسب و کار شما دارد.

باید به این نکته توجه کنید که سئو و بهینه سازی یک سایت نیز بسیار اهمیت داشته. اما هدف اصلی این مقاله از طراحان سیستم آشنا کردن شما با امکانات و ویژگی های یک سایت فروشگاهی موفق است.

1-تولید محتوا

یکی از ویژگی های مهم یک سایت موفق، داشتن یک تیم متخصص در زمینه تولید محتوای در زمینه کسب و کارو خدمات شما است. شما باید یک تیم متخصص برای تولید محتوا داشته باشید، تا با توجه به الگوریتم گوگل و سئو(بهینه سازی سایت )، محتوای مورد نیاز تان را تولید کنند و در اختیار مشتریان وکاربران شما قرار دهند.

 2-تصویر و ویدیوبا کیفیت

استفاده از تصاویر و ویدیو های با کیفیت در سایت یکی از عوامل بسیار مهمی برای جذب مشتریانتان است. شما با استفاده از تصاویر و ویدیو اطلاعات کامل تری را می توانید به مخاطب برسانید. اما دقت کنید که تصاویر و ویدیو حجم بسیار بالایی داشته و امکان داشته در سرعت سایت شما تاثیر گذارباشد. به همین دلیل قبل از بارگذاری ، حجم آنها را کاهش دهید. 

البته باکاهش حجم تصاویر، درصدی از کیفیت آنها پایین آمده که برخی از ابزارهای بهینه سازی باعث می شوند تا بدون افت کیفیت، حجم تصاویر را بتوانیدکاهش دهید.

3-سیستم پرداخت امن

داشتن سیستم پرداخت ایمن یکی از امکانات فروشگاه اینترنتی شما است. باید از درگاه پرداخت امن برای فروشگاه اینترنتی استفاده کنید. که انجام این کار به کاربر حس اعتماد بیشتری خواهد داد. البته باید بدانید که برخی از این درگاه ها درصدی را به عنوان کارمزد در زمان پرداخت برداشت می کنند. اما برخی دیگراین هزینه را در پایان هر ماه از شما دریافت خواهند کرد. می توانید یکی از این دو را انتخاب کنید.

4-یک فروشگاه کاربردی و زیبا

از دیگر ویژگی ها، ساده و کاربردی بودن فروشگاه اینترنتی شما در کنار ظاهر زیبا و جذاب است. هدف از خرید کردن به صورت اینترنتی صرفه جویی در هزینه و وقت است، برای همین فروشگاه اینترنتی باید طوری طراحی شود که کاربران به راحتی از آن استفاده کنند. ظاهر یک سایت در جذب مشتری نقش بسیار مهمی دارد.

5-ویژگی محصولات کامل باشد

باید در سایتتان توضیحات برای هر محصول داشته باشید. حتی ذکرکردن معایب یک محصول باعث جلب اعتماد مشتریان و کاربرانتان خواهد شد. برای هر محصول توضیحات کامل ارائه دهید. توضیحات شما کلمات کلیدی داشته باشد.

6- فروشگاه اینترنتی واکنش گرا

یکی از ویژگی های سایت فروشگاهی خوب، واکنش گرای بودن سایت است. سایت شما باید گونه ای طراحی شود که کاربران از تبلت یا تلفن همراه هم بتوانند سایت را مشاهده کنند.

7- نماد اعتماد الکترونیک

داشتن نماد الکترونیکی یکی از راه های جذب مشتری است. شما برای دریافت درگاه آنلاین مستقیم به این نماد نیاز خواهید داشت. از طرفی امروزه به دلیل این که کلاهبرداری های اینترنتی زیاد هست؛ با داشتن این نماد در سایت، مشتریان به سایت شما اعتماد بیشتری می کنند و فروش محصولاتتان بالاتر خواهد رفت.

8- امکان خرید راحت

امکان خرید راحت برای مشتری یکی دیگر از نکات مهم است که مشتری باید به راحتی بتواند محصول مورد نظرش را پیدا کند و بدون نیاز به مراحل پیچیده ، آن را خریداری کند. تنها این صورت است که مشتری برای خرید کردن دوباره به سایت شما بر می گردد. 

9- سرعت فروشگاه اینترنتی

 سرعت یک سایت تاثیر زیادی در بازگشت دوباره کاربر و مشتریان به سایت داشته است. اگر مشتری در سریعترین زمان نتواند خرید خود را انجام دهد، خسته شده و از خرید منصرف می شود.

شما به راحتی و با بهینه کردن تصاویر فروشگاهی و کدها سرعت سایت را افزایش دهید.

10-امنیت سایت فروشگاهی

یکی دیگر از امکانات سایت های فروشگاهی ، تامین امنیت اطلاعات سایت و کاربران است. حدود 90 درصد مردم وقتی با یک سایت غیر معتبر مواجه می شوند، اصلا از آن خرید نمی کنند.

فعال سازی گواهیی SSLیکی از روش های تامین امنیت سایت فروشگاهی شما است. در واقع در یک بستر امن ،انتقال اطلاعات بین کاربر و سایت را انجام می دهد.

وهمچنین در سایت های وردپرسی، بروزرسانی به موقع و دائم هسته وردپرس و افزونه های آن، تاثیر زیادی در افزایش امنیت سایت دارد.

11- ارسال رایگان محصول

ارسال رایگان از ویژگی های یک سایت خوب بوده. شما برای جذب کردن مشتری ، امکان ارسال رایگان را در سایت تان فراهم کنید. البته نباید این کار ضرری به سود شما برساند.

12-استفاده بهینه از صفحه اصلی

درسایت فروشگاه اینترنتی خود ، استفاده بهینه از صفحه اصلی داشته باشید. باید صفحه اصلی سایت شما زیاد شلوغ و یا خیلی خلوت نباشد و تنوع گسترده ای از محصولاتتان در آن باشد.اما مشتری را سردرگم نکنید.

13- پشتیبانی سریع

یک فروشگاه های اینترنتی به دلیل پشتیبانی ضعیف ، مشتری های خود را از دست خواهد داد ؛ بنابراین برای حل کردن این مشکل سایتتان می توانید از پشتیبانی آنلاین استفاده کنید تا سوالات مشتری را پاسخ دهید. ابزار های مختلفی برای ارتباط آنلاین با مشتریان سایت وجود دارد مانند ابزار چت سایت .

14- اضافه کردن نظرات مشتری

مشتریان قبل ازانجام خرید خود به نظرات سایر افرادی که همان محصول را خریداری کردن، توجه می کنند؛ باید شما بخشی را در سایت به عنوان نظرات مشتریان قرار داده تا اعتماد مشتریان از ارائه خدمات را بیشتر کنید.

15- مقایسه محصولات با یکدیگر

امکان مقایسه بین محصولات مختلف یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی است. بخشی در سایت باید برای مقایسه محصولات با یک دیگر وجود داشته باشد؛ به طوری که مشتری دو محصول رابتواند به راحتی با یکدیگر مقایسه کند و بهترین محصول مدنظرش را انتخاب کند.

16-پیشنهادهای ویژه

یکی از ویژگی های سایت فروشگاهی خوب موفق، ارائه دادن تخفیفات در مناسبت های مختلف بوده. شما باید چیزی در سایتتان داشته باشید که در نظر مشتری‌ها یک امتیاز محسوب شود و باعث شود سایت شما را برای خریدهای خود انتخاب کنند.

شما می توانید به مناسبت جشن های مختلف و … برای مشتریان و کاربرانتان پیشنهادات ویژه ای را ارائه دهید.

17- ورود کاربر، سبد خرید و جستجوی محصول

وقتی که یک مشتری یا کاربر وارد سایت فروشگاهی شما می‌شود باید فرم ورود، بخش جستجوی کالا و سبد خرید را بتواند به راحتی مشاهده کند. رمز ورود و نام کاربری اختصاصی ،هر مشتری باید داشته باشد. فروشگاه‌های اینترنتی بهتر است حتما بخشی به عنوان جستجوی کالا داشته باشد تا مشتری به راحتی محصول مورد نظر خود را بیابد و انتخاب کند.

18-آدرس فروشگاه

در صورتی که شما فروشگاه فیزیکی هم دارید ،حتما باید آدرس دقیق آن را ذکر کنید. زیرا برخی افراد ترجیح می دهند به صورت حضوری خرید کنند. علاوه بر این باعث جلب اعتماد مشتریان خواهد شد.

19-استفاده از رضایت مشتریان

قرار دادن رضایت مشتریان قدیمی ، نظر مشتریان جدید را جلب می کند و آنها را به خرید تشویق می کند.

20-نمایش محصولات مشابه

یکی دیگر ازاین امکانات ، نمایش محصولات مشابه است. هنگامی که یک کاربر محصولی را به سبد خرید اضافه می کنند، صفحه ای را طراحی کنید تا محصولات مشابه را هم به کاربران نشان بدهد و حس نیاز را در کاربر تقویت می کند و کاملا غیر مستقیم او را برای بازدید از سایر صفحات دعوت می کند.

21- قیمت های مناسب

قیمت مناسب کالاها یک ویژگی خوب برای سایت فروشگاهی است. به علت حذف واسطه ها، قیمت آن محصولات پایین تر بوده. در این فروشگاه ها می توانید با تنوع در محصولات ، قیمت های متنوعی ارائه کنید، تا همه ی مشتریان توانایی خرید را داشته باشند.

22- گارانتی مرجوعی

برای اینکه فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید، باید رضایت مشتریان را جلب کنید. این فرصت را به مشتریان بدهید که در صورت عدم رضایت از محصولی که خریداری کرده اند، محصول را بازگردانند یا تعویض کنند.این گارانتی باعث جلب اعتماد مشتریان می شود و این امکان را می دهد که مشتری در خرید های بعدی هم به فروشگاه اینترنی شما مراجعه کند.

23- دسته بندی محصولات

از ویژگی های یک سایت موفق، دسته بندی کردن منظم خدمات و محصولات در منوی است. کاربران باید خدمات یا نحصولاتی که می خواهند را به راحتی پیدا کنند. پس به این نکته توجه کنید که یکی از ویژگی ها طراحی سایت موفق ، طبقه بندی درست و کامل تمامی خدمات است.

24- صفحه ورود

از مشتریان خود قبل از ورود به سایت و یا ثبت سفارششان، حتما اطلاعات تماس یا ایمیل دریافت کنید. به این طریق ، تخفیفات و محصولات جدید را از طریق ایمیل یا پیامک به مشتریان می توانید اطلاع دهید.

25- سوالات متداول

بخشی را به عنوان سوالات متداول در سایت خود قرار داده؛ در این بخش سوالات سایر کاربران را پاسخ دهید و یا سوالاتی را به همراه پاسخ آن ، خودتان به سایت اضافه کنید.

26- لوگوی مخصوص

یکی از ویژگی های خرید اینترنتی ، لوگوی کسب و کار است. دقت کنید که همه برندهای معروف یک لوگوی مخصوص به خود را دارند که آنها را از بقیه متمایز می‌کند. داشتن لوگوی جذاب و البته گویا و شیک مثل یک کارت ویزیت برای جذب کاربران ضروری بوده و موجب جلب اعتماد آن ها می شود. در واقع لوگو به کار شما اعتبار می دهد.

27-ثبت نام در فروشگاه های اینترنتی

امکان ثبت نام آسان در سایت یکی از مزیت های فروشگاه اینترنتی است. کاربران باید به آسانی در فروشگاه اینترنتی شما بتوانند ثبت نام کنند. اگر این فرآیند پیچیده باشد یا اطلاعات شخصی بی موردی را از کاربران بخواهد، کاربران از ثبت نام در سایت شما منصرف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *