برچسب ( Tag ) گذاری در سایت

در این مقاله میخواهم برایتان توضیح بدهم که اصولا هدف از برچسب گذاری چیست و چه کمکی به بهبود و ارتقا سایت ما میکند.

برچسب گذاری یکی از فاکتورهای مهم سئو تکنیکال است که باعث ارتقا سئو سایت شما خواهد شد.

برای اینکار باید حتما از کلماتی استفاده کنید که در سایت بارگذاری شود که درحوزه کاری شما و همینطور کاملا مربوط به مقاله شما باشد.

 

آموزش برچسب گذاری در سایت

هدف از برچسب گذاری چیست؟

تصور کنید میخواهید قبل از خرید کتابی از محتوای آن مطلع شوید چکار میکنید؟ مسلما سری به فهرست کتاب و عناوین هر فصل آن میزنید.

عناوین فصل ها در واقع مثل دسته های سایت هستند. میشه گفت دسته بندی به سایت شما نظم میبخشد. به عبارت دیگر برچسب گذاری باعث میشود که شما بصورت حرفه ای به اطلاعات سایت خود نظم ببخشید.

وقتی کاربری بر روی برچسب های شما کلیک کند، تمام پست های مرتبط با آن نمایش داده می شوند. به همین خاطر مدت زمان بیشتری در سایت میماند. پس dwell time یا زمان ماندگاری کاربر در سایت شما افزایش می یابد. علاوه بر آن ترافیک صفحات مختلف سایت بالا خواهد رفت و تمام این عوامل در بهبود سئو سایت شما تاثیری مثبتی دارند.

آموزش برچسب گذاری در سایت

باید و نباید های برچسب (tag ) گذاری

در برچسب گذاری بر روی یک مقاله باید به این نکات توجه کنید :

تعداد برچسب ها : تعداد برچسب های یک مقاله نباید زیاده از حد باشد؛ زیرا باعث سردرگمی کاربران شما میشود . علاوه بر این همانطور که میدانید هر سایت یک بودجه ایندکسی مشخص از سمت گوگل دارد. با برچسب گذاری زیاد از حد بودجه ایندکسی خود را بیهوده صرف کرده اید.

برای دیدن آموزش مقاله نویسی اینجا کلیک کنید.

کوتاه و مفید بودن برچسب:

برچسب های شما باید از دو یا سه کلمه بیشتر نباشد. همینطور در راستای استراتژی محتوای شما باشد بنحوی که بتوان در ادامه از آن استفاده کرد.

آموزش برچسب گذاری در سایت

چگونه برچسب مناسب انتخاب کنیم؟

هنگام برچسب گذاری در سایت باید این سوالات از خودتان بپرسید:

  • این پست به کدام یک از پست های دیگر در سایت من مربوط است؟

  • بهترین برچسب برای این دسته کدام است؟

  • برچسب مشترک این دسته و دسته دیگر چیست؟

  • کاربران چه کلمات کلیدی  را جستجو کنند که مرتط با محتوای من باشد؟

باید به این نکته توجه کنید که از خودتان تگ نسازید. تگ ها حتما باید یکسری کلمات یا عبارات هایی باشند که توسط کاربران جستجو می شوند، پس بهترین برچسب گذاری، همان کلمات کلیدی هستند.

از برچسب های پر بازدید استفاده نمایید.

سعی کنید گاهی اوقات نگاهی به صفحات و تگ های سایت خود بیندازید. با این کار می توانید برچسب های داغ سایت که بازدید زیادی داشته اند را پیدا کنید و آن ها را در صفحات مرتبط استفاده کنید تا ترافیک تمام صفحات به یک میزان افزایش یابد.

تاثیرات مخرب برچسب گذاری نامناسب بر سئو سایت

همان اندازه که تگ گذاری درست و اصولی می تواند در رشد و ارتقا سئو سایت شما موثر باشد، تگ گذاری اشتباه  هم به همان اندازه می تواند تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما داشته باشد.

این تاثیرات منفی و مخرب عبارتند از:

  • ایجاد محتوای تکراری

یکی از اشتباهات عمده در برچسب گذاری سایت، انتخاب برچسب های مختلف برای محتوای یکسان است. بعنوان مثال وقتی شما از یک برچسب برای دو یا چند محتوا استفاده کنید، هر دو این برچسب ها محتوای یکسانی را نشان میدهند. این به این معناست که شما در سایت خود محتوای تکراری دارید. داشتن محتوای تکراری تاثیر بسیار بدی روی سئو سایت شما دارد.

  • Cannibalization

cannibalization یعنی دو صفحه متفاوت از سایت که محتوای جداگانه ای دارند. به ازای یک عبارت کلیدی در صفحه نتایج نشان داده می شوند. در این صورت گوگل نمی داند که کدام یک صفحه اصلی و هدف است. این اتفاق بخاطر استفاده از برچسب گذاری نامناسب است. ممکن است گوگل صفحه فرعی را در رتبه بالاتری نشان دهد که قطعا این به ضرر شما تمام خواهد شد.

  • ایجاد صفحات بی ارزش (زامبی)

صفحات بی ارزش نتیجه برچسب گذاری بیش از حد است. وقتی تعداد برچسب ها خیلی زیاد باشد و کاربر روی آنها کلیک کند، فقط با یک یا دو محتوا رو به رو خواهد شد. این نه تنها هیچ ارزشی به سایت منتقل نمی کند، بلکه تاثیری منفی نیز در سئو سایت شما دارد.

در پایان:

امیدوارم این توضیحات توانسته باشد روشهای درست و اصولی برچسب گذاری را به شما گفته باشد و برایتان مفید واقع شود.

جهت دیدن مقالات مفید و کاربردی در زمینه IT ، به سایت ما ( itunify.ir ) مراجعه کنید.