آموزش قبل از طراحی سایت

سئو چیست؟

کاربرد کنترل کننده سئو.

سئو – بهینه سازی سایت

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو را میتوان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد. سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

بهینه سازی سایت یا سئو سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

کاربرد کنترل کننده سئو.

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا سئو به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸.۴ درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث میشود وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شود.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بسیاری از ما می پرسند که آیا خودم می توانم کار سئوسایتم را انجام بدهم. خاطر نشان می شوم ، سئو نه تنها ساده نیست، یکی از پیچیده ترین و پر ابهام ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است. سئو نیاز به تجربه و دانش بالا دارد. سئو دانستن یک یا دو نکته نیست که با دانستن آن بتوانیم ادعا کنیم که سئو بلد هستیم یا از آن جواب می گیریم.

بسیاری از افراد و مجموعه هایی که تجربه و دانش سئو در حد یک تا دو سال را هم دارند، نمی توانند پروژه های سئو متوسط و بزرگ را انجام بدهند. یک سئوکار حرفه ای علاوه بر دانش بالا که هر روز آنرا به روز می کند، تجربه و شیکیبایی را در مدت طولانی کار خود کسب کرده است. اینان کسانی نیستند که در مورد سئو صحبت می کنند ، کسانی هستند که از سئو جواب می گیرند و کاملا برایشان روشن است که کدام کار چه نیتجه ای در بر دارد.

سئوی مناسب زمان زیادی می برد. در دنیای امروز، زمان واقعاً پول است. شما می توانید زمان زیادی را صرف انجام آن خودتان کنید یا برای انجام آن به کسی پول بدهید اما قطعا رایگان نیست.

بجای سئو از چه روش دیگری استفاده کنم؟

این خیلی خوب است که شما از روش های افزایش بازدید استفاده کنید، اما مطمئن باشید SEO هیچ جایگزینی ندارد. علیرغم زمانبر بودن ، روشی منحصر بفرد و عالی است.

سئو یک مزیت برای مشاغل کوچک است، افراد و مشاغل کوچک، با سئو ارزان و هزینه های بسیار پائین می توانند به درآمدهای بالا برسند و رشد کنند.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *