متفرقه

راهنمای جامع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

راهنمای جامع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بسیاری از افراد به فکر راهکاری در جهت راه اندازی کسب و کاری در فضای مجازی و اینترنت هستند ولی نمیدانند از کجا باید شروع کنند و نقشه راه چیست و طول مسیر برای راه اندازی یک مسیر موفق چیست، اگر چه این مقاله ممکن است طولانی به نظر برسد ولی سعی داریم به صورت سریال راهنمای جامع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی را در اختیار شما قرار دهیم، پس همراه ما باشید.

قسمت اول سریال راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

بذارید یکم خودمانی باهم گپ بزنیم!

قبل از شروع هر کاری باید به تمامی جوانب یک کار نگاه کنیم. جوانب کار رو سنجیدن به این معنیه که اول از همه در مورد کاری که میخوایم راه اندازی کنیم برسی های اولیه رو انجام بدیم. برسی های اولیه شامل اینکه کسب و کاری که میخوایم راه اندازی کنیم چه مشتریان هدفی دارند. دوم اینکه رقبای ما کیا هستند و این رقبا نقاط قوت و نقاط ضعفشون چیست و چطوری میتونیم انها را شناسایی کنیم؟

بذارید با یک مثال مسیر رو شناسایی کنیم:

شما فکر کنید که میخواین یک کسب و کاری شرع کنید و اون کسب و کار هنوز نمیدونید چیه و چقدر سرمایه میخواد.

بعد از تحقیق اولیه به این نتیجه رسیدیم که یک کسب و کار مصرفی راه اندازی کنیم! مثلا راه اندازی لوازم آرایش زنانه.

چه خصوصیاتی داره؟

1 مصرفیه و روزی تموم میشه.

2 نسب به سلیقه آدما محصولات زیادی داره.

3 مورد علاقه خانم هاست و چیزی که خانم ها دوست دارن براش هم پول خرج میکنند.

4 رقبای ما فروشگاه های بزرگی مثل دیجی کالا، ترب و غیره هستند.

5 با توجه به اینه رقبای بزرگی داریم آیا ورود به این کسب و کار برای ما مناسب هست یا خیر؟

6 میزان درامد رقبای ما چطوره؟

7 اگر رقبا رو تهدید فرض کنیم چطوری میتونیم از این تهدید ها برای خودمون فرصت بسازیم.

و هزاران سوال دیگه که توی ذهن همه ما هست.

حالا بریم سراغ راهکار و پاسخ این سوالات.

اولین پاسخ و بزرگترین پاسخ به خود ما برمیگرده نه با تحلیل رقبامون

و اون پاسخ اینه که چرا یک مشتری باید بیاد از ما خرید کنه؟ میتونیم پاسخ های زیادی برای این پرسش در نظر بگیریم شامل 1 نرخ پایین 2 کیفیت و گارانتی کیفیت 3 ارائه خدماتی شامل مشاوره و طرز استفاده 4 برای هر مشتری آیا راهکار ویژه ای میتونیم بدیم یا تمامی راهکار ها عمومی (جامع)  هستش و چیزی به نام راهنمای تخصصی وجود نداره! 5 میتونیم برای هر نفر راهی بسازیم که از ما مشاوره خصوصی دریافت کنه یا راهنمای انتخاب محصول میخوایم بذاریم؟

شما مشغول خواندن مقاله راهنمای جامع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی هستید در ادامه همراه ما باشید…

خوب کمی سخت شد! چرا که اگه ما راهکار عمومی بیاییم باریم و کاربر با توجه به مثلا نوع پوستش نرمی و سختی پوستش یک محصول رو انتخاب کنه ممکنه از حجم کاری ما کم کنه ولی مشتری هنوز به ما و علم مشاوره ای که پشت موضوع داریم هنوز اشراف نداره و طبیعتا نمیتونه با خیال راحت از ما خرید کنه. پس این راهکار که راهنمای عمومی گذاشتن میتونه برای ادامه مسیر خوب باشه ولی برای اول کار قطعا مناسب نیست.

راه حل: اگر ما داریم به راه اندازی کسب و کاری فکر میکنیم باید مسیر ارتباطی ساده ای بسازیم که به طور خصوصی مشاوره رایگان بدیم و اعتماد مشتری رو از علم مشاوره خودمون آگاه کنیم که اون محصول بری این شخص مناسبه و لزوما این محصول برای موارد مشابه نمیتونه کارایی مناسب رو داشته باشه.

خوب پس با این راهکار متوجه شدیم وب سایتی که میخوایم درست کنیم یکی از راه های ارتباطی ساده مثل چت کردن آنلاین و یا تیکت داشته باشه که کاربر با ما به طور مستقیم ارتباط بگیره و راهنمایی های لازم رو دریافت کنه.

اینستاگرام برای ما این کار رو راحت کرده و یه بخشی داره که هممون باهاش آشنا هستیم به نام دایرکت طبیعتا در وب سایت هم بخشی رو بذاریم مثل دایرکت که کاربر بتونه با ما ارتباط مستقیم بگیره. ضمن اینکه اون راهکار لزوما قراردادن شماره تماس برای تماس تلفنی نیست. در واقع اینطوری بگم داشتن شماره تماس لازم هست ولی کافی نیست.

حالا بریم سراغ مسیر موضوع بعدی که آیا قیمت هم میتونه بر فروش بیشتر کالا تاثیر داشته باشه یا خیر؟
در پاسخ به این سوال میتونیم بگیم بله قطعا میتونه تاثیر گذار باشه ولی یادمون نره مشتری برای کالا خوب و با کیفیت همچنین تضمین کننده بهبود و یا عملکرد محصول خوب پول میده پس دوباره به این نتیجه میرسیم که اگه ما به محصول خودمون علم کافی رو داشته باشیم و موارد استفاده رو به درستی شناسایی کنیم میتونیم راهکارهای درستی نیر ارائه بدیم.

در ادامه راهنمای جامع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی بذارید یه خاطره براتون تعریف کنم که ببینید علم افراد چقدر میتونه برای فروش محصول تاثیر گذار باشه (این راهکار توصیه نمیشه چون بنده علم کافی رو در خصوص موارد مصرف محصولات بهداشتی ندارم و صرفا به عنوان یک خاطره دارم تعریف میکنم)

من صورتمو که میتراشیدم زیر گلوم جوش میزد و همیشه باعث قرمزی و خارش می شد با اینکه افتر شیوهای متعددی استفاده میکردم، این موضوع رو بایکی از دوستانم که در حوزه لوازم بهداشتی کار میکرد مطرح کردم و راهکار عجیب ایشان مام زیر بقل بود! بله مام زیر بقل رو بعد از شیو روی پوست گلوم میکشیدم و به همین راحتی از قرمزی و خارج و جوش های مختلف خلاص شدم. متوجه شدم چقدر داشتن علم در موارد مصرف محصولات بهداشتی جالبه و گاهی محصولی که ما هرگز فکرشو نمیکنیم میتونه راهکار دیگه ای باشه و درمان؛ (البته باز هم تاکید میکنم این راهکار لزوما برای همه کاربردی نیست پس نرین استفاده کنین بگین فلانی گفته من نسخه برای کسی نمیپیچم! صرفا این موضوع رو به عنوان یک خاطره مطرح کردم که بدونید داشتن علم برای موارد استفاده چقدر میتونه برای فروش اون محصول مفید باشه)

برگردیم به راهکار جامع راه اندازی کسب و کار اینترنتی!

پس تا اینجا متوجه شدیم که قبل از راه اندازی به پرسش های متعددی که وجود داره به پاسخ برسیم

حالا وارد موضوع مهمتری میشیم شامل برسی رقبا
راحت ترین و پیچیده ترین موضوع همینجاست که آیا رقبا که در این حوزه فعالیت میکنند رو چطوری از سر راه برداریم و چطوری باهاشون رقابت کنیم.

همونطور که میدونیم رقیبی مثل دیجیکالا درسته رقیبی سرسخت محسوب میشه ولی خیلی هم دور از انتظار نیست که از سر راه برش داریم چرا که دیجیکالا در بسیاری از موارد قیمت های بالایی داره و ما میتونیم اون کالا رو با قیمت پایینتری به دست مصرف کننده برسونیم.

پس این یک نقطعه قوت میشه برای ما که از نقاط ضعف حریف پیشی گرفتیم.

حالا می رسیم به این موضوع که باید کالامون رو در معرض نمایش بذاریم که مشتری هدف ما کالا و مزایای رقابتی مارو ببینه. و بهترین روش برای معرفی در ابتدای ماجرا همون اینستاگرامه ولی…

اینستاگرام ویترین خوبی برای فروشگاه ما میتونه باشه ولی فروشگاه ما هرگز نمیتونه باشه چرا که مخاطبین ما باید به یک فروشگاه بی درد سر و مستقیم متصل بشن عملا داشتن یک وب سایت برای کار ما حیاتی هستش چند دلیل محکم برای اینکه وب سایت بهتره از اینستاگرام رو میخوام خدمتتون معرفی کنم.

اول اینکه بحث فیلتر اینستاگرام همیشه در کشور ما مطرحه و این میتونه بازاری موقت برای ما بسازه و وقتی ما یک وب سایت داشته باشیم کاربران و مخاطبان و همچنین مشتریان هدف ما میدونن کجا مارو میتونن دنبال کنند و خریدهای خودشون رو انجام بدن.

دوم اینکه صرفه جویی در هزینه برای راه اندازی کار یکی از مهمترین موارد هستش.شاید با خودتون تصور کنید اینستاگرام رایگانه ولی وب سایت هزینه داره هزینه هایی شامل هاست دامین راه اندازی و… ولی بذارین یک واقعیت رو براتون بگم که درسته اینستاگرام هزینه راه اندازی نداره ولی در ادامه قطعا هزینه های هنگفتی به کسب و کار ما تحمیل میکنه به عنوان مثال در نظر بگیرید ما یک پیج اینستاگرام داریم که 10 هزار فالور داره و روزانه تعداد زیادی دایرکت میدن برای دریافت مشاوره دریافت شماره کارت و… و ما در روزی چندتا دایرکت میتونیم جواب بدیم؟ در بهترین شرایط 100 نفر و تازه با زیاد شدن دایرکت از تولید محتوای پست و استوری باز می مونیم پس مجبوریم یک ادمین اضافه کنیم و اضافه کردن ادمین به مجموعه فقط 100 مشتری دیگه برای ما راه میندازه و اگه ما 100 مشتری و ادمین ما نیز 100 مشتری راه بندازه آمار راه اندازی مشتری ما میشه 200 به 10 هزارم هرچند که من میدونم تمام این ده هزار نفر مشتری ما نیستن ولی تعداد 200 نفر هم تعداد بسیار کمیه و ما مجبوریم همینطور ادمین زیاد کنیم و به مشتریا بپردازیم و این یعنی هزینه…

سوم اینکه مخاطب هدف ما کجا نشسته؟ در گوگل! آیا نتیجه سرچ گوگل منتهی به وب سایت یا اینستاگرام؟ بذارین با یک مثال موضوع رو باز کنم براتون در نظر بگیرید که شما بلیط هواپیما میخواین بخرین از تهران به مقصد مشهد! آیا در گوگل سرچ میکنید قیمت بلیط هواپیما یا در اینستاگرام؟ خوب طبیعتا جواب در گوگل است پس مخاطب هدف که داره دنبال کالایی مطابق نیاز خودش میگرده هرگز در اینستاگرام دنبال نمیگرده و داشتن وب سایت یعنی رسیدن به مخاطبین هدف! درسته شاید روزانه میزان بازدید وب سایت نسبت به پیج اینستاگرام کمتر باشه ولی تعداد مشتری واقعی بیشتری در گوگل هستش تا اینستاگرام.

چهارم تمامی ما میدونیم که اینستاگرام روزانه تعدادی پست و استوری نیاز داره که در سطح بالا باقی بمونه حالا اگه ما بخوایم چند روزی بریم مسافرت چه اتفاقی میوفته؟ طبیعتا یا باید بلاگری کنیم و از زندگی خصوصیمون در این فضا به اشتراک بذاریم که مخاطبین ما در همون سطح باقی بمونه یا اینکه منتظر ریزش فالور هامون باشیم حال اینکه اگه در وب سایت مراحل سئوی سایت یا همون تولید محتوای سایتمون رو درست پیش رفته باشیم یک سفر یک ماهه هیچ آسیبی به کسب و کار ما وارد نمیکنه!

پنجم تعداد دایرکتی که از ما شماره کارت میخوان برای واریز وجه و تهیه محصول میتونه زیاد باشه و این تعداد میتونه انرژی زیادی از مجموعه ما بگیره چرا که بعد از واریز وجه نیز باز باید زمانی صرف بشه که تایید اون واریزی شکل بگیره ولی وب سایت با داشتن درگاه پرداخت این انرژی رو در مجموعه ما حفظ میکنه و دیگه نیازی به دریافت تایید نداره و وب سایت به طور هوشمند این کارو میتونه برای شما انجام بده.

دلایل بیشتری نیز وجود داره که فکر میکنم همین تعداد کافی باشه که وب سایت ارجحیت داره تا به پیج اینستاگرام ولی باز هم تاکید میکنم که داشتن هر دو مورد در کنار هم میتونه یک فرایند خوبی رو برای ما به همراه داشته باشه.

یک جمع بندی داشته باشیم در خصوص مبحث راهنمای جامع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی:

تا اینجا فهمیدیم که برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی اینستاگرام شروع خوبیه ولی در ادامه داشتن وب سایت یک بحث حیاتیه و تمام فروش ما در وب سایت باید شکل بگیره و یادمون نره اینستاگرام صرفا یک ویترینه نه فروشگاه و وب سایت یک فروشگاهه و یک فروشگاه با نداشتن ویترین میتونه کار کنه ولی ویترین با نبود فروشگاه نه!

یادتون نره این مطلب به طور سریالی همیشه آپدیت میشه و سعی میکنیم به طور مداوم این سریال رو ادامه بدیم تا به نتیجه خوبی برای داشتن یک سایت موفق برسید.

ضمنا سوالات خودتون رو از ما بپرسید سعی میکنیم در همین سریال راهنمای جامع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی به سوالات شما نیز پاسخ بدیم.

بسیاری از افراد به فکر راهکاری در جهت راه اندازی کسب و کاری در فضای مجازی و اینترنت هستند ولی نمیدانند از کجا باید شروع کنند و نقشه راه چیست و طول مسیر برای راه اندازی یک مسیر موفق چیست، اگر چه این مقاله ممکن است طولانی به نظر برسد ولی سعی داریم به صورت سریال راهنمای جامع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی را در اختیار شما قرار دهیم پس همراه ما باشید.

قسمت دوم سریال راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

در قسمت قبلی به نکاتی در خصوص راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی اشاره کردیم

حالا می رسیم به اینکه در راه اندازی کسب و کار اینترنتی وب سایت راه بندازیم و این وب سایت چه خصوصیاتی باید داشته باشه و برای طراحی وب سایت چقدر باید هزینه کنیم و آیا میتونیم با کم کردن هزینه ها خودمون راه بندازیم یا خیر؟

طبیعتا برای فروش آنلاین کالا نوع سایتی که باید راه اندازی کنیم سایت فروشگاهی باید باشه. حالا وب سایت فروشگاهی که میخوایم راه اندازی کنیم چه خصوصیاتی باید داشته باشه و چه افزونه و چه ماژول هایی رو میتونیم براش بذاریم و هزینه تقریبی اون چقدر میشه؟

در ابتدا عرض کنم یه سری هزینه ها هست که به صورت سالیانه هست و باید تمدید بشه مثل هزینه دامین، هاست، SSL و کلود فلر

برخی هزینه ها هست که فقط یکبار هزینه میشه مثل هزینه های راه اندازی و ماژول ها و هزینه های طراحی اولیه

اول از همه بریم سراغ اینکه چه هاستی بخریم این سوال بسته به میزان کاربران آنلاین شما، و تعداد محصولات شما میتونه متغییر باشه ولی ما برای راه اندازی اولیه هاست اشتراکی سالیانه با حجم 1 گیگابایت رو پیشنهاد میکنیم

دامین نیز میتونه IR و یا COM باشه که هیچ تفاوتی با هم ندارند خیالتون راحت! و ما IR رو پیشنهاد میکنیم

SSL نیز هم رایگانش هست و هم پولی که ما پولی رو پیشنهاد میکنیم ولی اگر مقدار هزینه براتون مهمه در اول کار میتونه با رایگان شروع بشه

این از موارد اولیه که سالیانه است ضمنا کلود فلر برای کاهش هزینه ها میتونه در ابتدا فعال نشه اگه نمیدونید کلود فلر چیه مقاله مرتبط با کلود فلر رو بخونید.

پیشنهاد بعدی ما برای درگاه پرداخت زرین پال هستش چرا که همیشه انلاینن و همیشه پاسخگو ضمنا با اپدیت های وردپرس سریع خودشون رو آپدیت میکنن و خیلی کمتر از دسترس خارج میشن. پس همیشه یه فروشگاه آنلاین دارین که زیر ساخت دریافت پول آنلاین در دسترس و آپدیته.

حتما لوگو داشته باشید و یا اگه ندارید پیگیر باشید و طراحی کنید در وب سایت داشتن لوگو خیلی مهمه و معرفی شما در حافظه تصویری مشتری هستش.

موارد اختیاری که در سایت پیشنهاد میکنیم داشته باشید:

پیامک فروش

اینماد

نماد ساندهی

پشتیبانی آنلاین به صورت واتس اپ

آمار بازدید از سایت (بازدید فقط با ادمین)

افزونه سئو جهت کنترل مقالات و محصولات برای موتورهای جستجو

تیکت سوالات متداول و یا نظارات پیشنهادات و یا انتقادات

پنل پیامک داشته باشید و هم برای ثبت نام از استفاده کنید و هم برای ارسال پیامک زمان خرید همصول (هم برای ادمین و هم برای مشتری)

یادتون نره ریسپانسیو باشه سایتتون

برای کاربرانتون یک پنل اختصاصی در نظر بگیرید که شکیل و زیبا با دسترسی های متناسب کارتون باشه که کاربر هم موضوعات مختلفی رو بتونه سریع پیدا کنه مثل ثبت آدرس اطلاعیه هایی که بهش میدین و هم شکیل باشه که خسته نشه.

 

طراحان سیستم یکی از ده برند برتر طراحی سایت در ایران

پس اگه بخوام یه لیست قیمتی براتون بذارم که حددی بدونید برای طراحی سایت چقدر بودجه نیاز دارید به جدول زیر نگاهی بندازید

حالا اگه بخوایم بودجه بالاتری داشته باشیم چه مواردی میشه اضافه بشه؟

میبینید که با هزینه ای کمتر از 7500000 تومان میشه یک وب سایت فوق العاده داشت!

همانطور که در جداول بالا دیدیم هزینه های طراحان سیستم برای راه اندازی یک وب سایت فوق العاده فروشگاهی بسیار پایینتر از سایر شرکت هاست و البته خاطر نشان کنم کار ما استفاده از قالب های آماده برای طراحی نیست ممکنه از قالب های آماده الگو برداری کنیم به درخواست کارفرما ولی از این قالب ها استفاده نمیکنیم و همه رو خودمون طراحی میکنیم با این ضمانت که مادام العمر اگر باگ داشت رفع کنیم.

اگر از ماژولی سر در نیاوردید و متوجه نشدید اون ماژول چیه و چه کاربردی داره به سایر مقالاتمون سری بزنید سعی کردیم همه رو توضیح بدیم.

در قسمت بعدی نیز مواردی که در طراحی وب سایت باید رعایت بشه رو نیز خدمتتون عرض میکنیم.
شاد و سربلند باشید

قسمت سوم سریال راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

رسیدیم به قسمت سوم سریال راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی

یک تا بحث مهم داریم این قسمت که حتما ازتون میخوام با دقت این قسمت رو بخونید
سایتی که طراحی میکنید چه خصوصیاتی باید داشته باشه؟
الف) ظاهری زیبا همراه با روانشناسی رنگ

شما نمیتونید هر رنگی در سایت خودتون استفاده کنید. رنگ ها باید متناسب با کارتون باشه یک مثال براتون بزنم که موضوع روشن بشه اگر شما دارین در بحث لوازم آرایشی کار میکنید رنگ باید مورد پسند و زیبنده کارتون باشه چرا که مخاطب شما بانوان هستند پس رنگی که بانوان بهش علاقه دارن میتونه رنگ های یاسی گلبهی صورتی خیلی ملایم باشه به مخاطبتون توجه کنید درسته شما صاحب سایت و صاحب برند هستید ولی هدف ما از طراحی سایت دستیابی به فروش بالاست پس سلیقه و علایق خودتون رو بذارید کنار و فقط از دید مخاطب به موضوع نگاه کنید.

ب) دوم کاربری راحت
همونطور که میدونید کاربری که در سایت ما خرید میکنه باید در ابتدا ثبت نام کنه (البته این موضوع قطعی نیست و کاملا سلیقه ای هستش) اگر ثبت نام کنه چه محاسنی داره؟ 1 اینکه دیگه نیازی نیست بعد از اینکه یکبار آدرس و مراحل ثبت نام تکمیل کنه از این به بعد دیگه نیازی به وارد کردن اینا نیست و با همون یکبار وارد کردن سوابق خریدش و همچنین آدرس و سایر مراحل خرید در پنل کاربریش وارد میشه (بازم یه نکته بگم کسی که یکبار از سایت شما خرید کنه احتمال 80 درصد وجود داره دوباره به سایت شما برگرده و خرید کنه) پس حفظ اطلاعات حالا مهم میشه
پس مسیری بسازیم که کاربر ثبت نام کنه بهتره
حالا یه صورت پیش فرض بسیاری از سایت ها برای مراحل ثبت نام ایمیل و پسورد میخوان که این به تجربه به خود من نشون داده که خیلی از کاربرا ایمیل ندارن و پسورد نیز یادشون نمیمونه که مجدد به سایت ما مراجعه کنند و بدونن پسوردشون چی بوده، پیشنهاد میکنیم کار رو براشون راحت کنید و با دریافت شماره موبایلشون و کد یکبار مصرف کاری کنید که ثبت نام کاربر راحت باشه چون تقریبا هیچ کس شماره موباشلو فراموش نمیکنه و پسورد هم که براش به صورت یکبار مصرف ارسال میشه و این خیلی کار رو برای کاربر راحت میکنه.

ج) سوم دسترسی آسان به محصولات
ببینید اصول وب سایت اینطوره که کاربر به راحتی بتونه به محصولی که دنبالش میگرده دسترسی پیدا کنه پس سرچ کردن و فیلتر گذاری نظیر فیلتر قیمت فیلتر برند فیلتر رنگ بندی سایز و ابعاد و سایر فیلتر هایی که متناسب با کسب و کارتون به کارتون میاد اینطوری کاربر خیلی راحت تر به کالا مورد نظر خودش میرسه و مسیر خرید بسیار سریعتر پیش میره و کاربر هم از سایت و خرید اینترنتی لذت میبره.

د) راهنمای خرید محصول

شاید به نظرتون برسه که این بخش مهم نباشه ولی یادتون نره سایت از دید مخاطب باید نوشته بشه پس اول مراحل خرید از سایت رو بهتره با متن عکس و ویدئو در سایت آموزش بدین دوم اینکه در محصولی که ارائه میدین راهنمای خرید و طریقه استفاده رو بذارید اینکار غیر اینکه اعتماد سازی رو برای مشتری از علم شما به محصول به همراه داره فراید اعتماد سازی بین صاحب شغل و مشتری رو نیز به همراه میاره همچنین اینکار میتونه در موتور های جستجو سایت شمارو به میزان خیلی زیادی افزایش بده و دیده شدن زیاد فروش بالا رو نیز به همراه داره.

ه) نماد های اعتماد سازی رو دست کم نگیرید
قبلا در این مورد توضیح دادم ولی اینبار به اختصار یبار دیگه توضیح میدم 

نماد های اعتماد شامل اینماد و ناد ساماندهی و همچنین نماد های درگاه پرداخت میتونن اعتماد سازی کنند که پشت این کسب و کار شخص معتبری وجود داره پس راحت تر اعتماد میکنند.

و) ساخت مسیر هایی جهت ارتباط با شما 

مخاطب ممکنه حین سفارش یا قبل و بعدش سوالاتی داشته باشه

پس یه فضایی بسازید که کاربر بتونه با شما به صورت آنلاین چت کنه! هر چند این میتونه به ضرر شما هم باشه وقتی که مخاطب سوالی داره که بپرسه و شما دیر به مخاطب خودتون پاسخ بدید پس یادتون نره همیشه در دسترس باشید.

همچنین یه بخشی بسازید برای سوالات متداول که کاربرانی که سوالات متداولی دارند دیگه از شما نپرسند و سوال خودشون رو از اون بخش ببینند (مثل ساول محصول کی دستم میرسه؟ و یا اینکه از کجا بدونیم کالای شما اصله؟) با ساختن سوالات متداول تا حد خیلی زیادی سوالات مخاطب از شما کم میشه و این میتونه باعث بشه ترافیک زمانی شما نیز آزادتر بشه و بیشتر بتونید روی کارتون تمرکز کنید.

و) فراید خرید رو ساده سازی کنید

از طراحتون بخواین فرایند خرید رو تا میتونن ساده سازی کنند و همچنین از فیلد های غیر ضروری در فرم ثبت سفارش صرف نظر کنند

هرچقدر کاربر مراحل کمتری در زمان ثبت سفارش صرف کنه نشون میده سایت شما کاربری راحتی داره پیشنهاد میکنم حتما یه تایمر بردارید و یه سفارش خودتون ثبت کنید زمان ثبت سفارش تا پرداخت باید کمتر از 3 دقیقه باشه و وقتی این کار به کمتر از 3 دقیقه رسید نشون میده سایت شما خوبه!
حتی اگر کندی سرعت سایت شما و حتی کندی سرعت اینترنت شما باعث شد این زمان از سه دقیقه تجاوز کنه حتما از طراح سایتتون بخواین برسی کنه چون یه سایت خوب در کمترین زمان و با کمترین صفحات ممکن و همچنین کمترین حجم اینترنت به لحاظ سرعت باید کار کنه!

طراحان سیستم بزرگترین و اولین شرکت طراحی سایت در ایران، خراسان و شهرستان سبزوار (جزء ده برند برتر طراحی سایت در کشور) به تمامی این مراحل فکر کرده پس اگر به فکر طراحی سایت هستید از مشاوره رایگان با ما غافل نشید

این بخش خیلی مهمه و من فکر میکنم باید یه قسمت دیگه در همین مورد بنویسم 

پس تا قسمت بعدی فعلا خدانگهدار