لوگو چیست و چرا باید لوگو داشته باشیم؟
لوگو شاخه بصری و تصویری برند شماست، این نشان گرافیکی تعریف می کند که شرکت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند و تصویری از بزند شما در ذهن مخاطب می گنجاند. خلاقیمت منحصر به فرد در طراحی لوگو ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب هم خواهد شد.
لوگو میتواند ترکیبی از حروف، نشانه و یا نماد از یک شخص یا یک برند باشد.
انواع لوگو:
همانطور که در بالا اشاره کردیم لوگو ها را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:
استفاده از تصویر (آیکون، سمبل، پیتوگرام و یا غیره)، مثال: لوگو شرکت اپل
استفاده از نوشتار که میتواند نام برند شما به صورت خاص و با فونتی ساختگی درست شده باشد، مثال: لوگو شرکت کوکاکولا، دیزنی
استفاده از تصویر و نوشتار توام باهم (ترکیبی) مشخص است که ترکیبی از تصویر و نوشته نیز میتواند ساختار لوگو شما باشد، مثال: شرکت نایک
جالب است بدانید ما در این بخش هیچ یک از این لوگو ها را به تصویر نکشیدیم ولی در ذهن شما تمام این لوگو ها نقش بست. برای دلیل این موضوع ادامه مطالب را بخوانید.
اجازه دهید کارشناسان حرفهای ما لوگو شما را طراحی کنند
چرا طراحی لوگو برای یک برند الزامیست؟
اگر ما بخواهیم ذهن انسان را به سه دسته تقسیم کنیم میتوانیم به حافظه تصویری، نوشتاری و عددی تقسیم کنیم.
هک شدن یک موضوع در ذهن ما یه امر طبیعیست ولی ابتدا ذهن انسان حافظه تصویری سپس نوشتاری و در آخر عددی را در حافظه بلند مدت خود هک میکند.
به عنوان مثال ما ممکن است یک دوست قدیمی را در خیابان ببینم، او را می شناسیم ولی اسم و فامیل این شخص را به یاد نداریم، میبینید که این همان حافظه تصویری انسان است که اورا تشخیص میدهد. در نظر بگیرید لوگو شما در حافظه انسان هک شود چه اتفاق بزرگی رخ خواهد داد؟
قطعا تمام نگاه ها متوجه شما خواهد بود.
طراحان سیستم میتواند گزینه درست و موفق شما در بخش طراحی لوگو باشد.