متفرقه

دلایلی که شما به وبسایت نیاز دارید!

Reasons you need a website

خیلی از ما به فکر راه انداختن وب سایت یا فروشگاه اینترنتی می‌افتیم. اما چرا؟ فقط برای اینکه دیگران هم به فکر آن هستند؟ چون موفقیت سایت هایی همچون دیجی‌کالا را دیده‌ایم؟ نه! از نظر ما این کافی نیست. ما باید جوابی قانع‌کننده برای خودمان داشته باشیم. باید دقیق‌تر مزایای داشتن یک وب سایت بررسی کرده و دلایلی که شما به وبسایت نیاز دارید بپردازیم و ببینیم آیا واقعا برای کسب و کار ما هم مفید خواهد بود یا نه؟

با این نگاه بود که تصمیم گرفتیم این مقاله را بنویسیم تا فرصتی داشته باشیم که مزایا و فواید ساختن یک وب‌سایت را بهتر بررسی کنیم و به دلایلی که شما به وبسایت نیاز دارید اشاره کنیم پس با ما همراه باشید.

دلایلی که شما به وبسایت نیاز دارید!

چرا پرسیدن سوال “چرا من سایت نیاز دارم” اهمیت دارد؟

استیو جابز با پرسیدن سوال چرا از تک تک بخش‌های شرکت خود، آنها را به چالش می‌کشید. از حسابدار گرفته تا مهندس و برنامه‌نویس، در شرکت اپل با این سوال روبرو بودند. و پاسخ “چون تمام آدم‌های دیگر همین کار را می‌کنند” برای استیو جابز کافی نبود. دقیقاً همین نگاه ریشه‌ای بود که باعث شد اپل از سایر رقبای خودش متمایز شود.

همین نگاه که حاضر نبود بی‌دلیل و فقط به خاطر بقیه، کاری را انجام دهد. به همین دلیل است که اپل به هر چه وارد می‌شد، در آن موفق بود.

شما هم وقتی بدانید که مزایای داشتن یک وب سایت برای شما چیست و چه هدفی را از آن دنبال می‌کند، حتما وب سایتی موفق تر خواهید داشت. به کمک این نگاه ریشه‌ای، از اشتباهات ما کاسته می‌شود و شانس موفقیت ما بیشتر خواهد بود.

چگونه از تصمیم خود برای ساختن وب‌سایت مطمئن شوید؟

قبل از هرتصمیمی، ما باید مزایای داشتن یک وب سایت را به دقت سنجیده، درباره هزینه های آن آگاهی پیدا کرده و هدف نهایی خود را از ساختن وب سایت ببینیم اگر میخواهید از هزینه های راه اندازی سایت مطلع شوید این مقاله را بخوانید. با بررسی همه این موارد، تصمیم‌گیری در مورد ساختن وب سایت راحت‌تر خواهد شد و ما مسیر خود را بهتر می‌شناسیم.

اما شاید  بعضی مزایای وب سایت باشند که شما هنوز به درستی آنها را نمی دانید پس در  این مقاله دلایلی  که شما به وبسایت نیاز دارید برای آدم‌ها و کسب و کارهای مختلف را به شما خواهیم گفت.

دلایلی که شما به وبسایت نیاز دارید!

دیگر وقت خودتان را هدر ندهید وکارتان را آغاز کنید.

1  .به خوبی معرفی شوید و اعتبار کسب کنید.

  • داشتن وب ‌سایت یک روش عالی برای معرفی کسب و کار شماست. طراحی یک سایت به شما این فرصت را می‌دهد تا خود را به طور کامل معرفی کنید و درباره خدمات و مزایای کارتان به مخاطبان بگویید. اغراق نیست  که اگر بگوییم که داشتن یک وب سایت، باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد و به کمک آن، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.
  • البته، حتی اگر شما یک کسب و کار هم نداشته باشید، باز این شانس برای معرفی ارزشمند است. چرا که فرصت برای مطرح شدن را برایتان به وجود می آورد.

2  . فروشگاه جدید خود را در اینترنت راه بیاندازید و مشتریان جدید داشته باشید.

  • طبق آمار گرفته شده ، بیش از 4/2 میلیارد آدم در سراسر جهان، هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند. حدودا 90% از این افراد، تا به حال از اینترنت خرید کرده‌اند یا با یک شرکت از طریق اینترنت در ارتباط هستند. اما در ایران چطور؟ جالب است بدانید که بیش از 56 میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی + 70 درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند.
  • این اعداد و ارقام یک پیام مهم برای همه ما دارند: اینترنت یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری است. بازار بزرگی که بهتر است آن را از دست ندهید. پس اگر یک کسب و کار دارید و می‌خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، ساختن یک وب‌سایت است. اگر هم که در حال حاضر کسب و کاری ندارید، فقط یک وب‌سایت برای شروع یک کسب و کار کافی است.

3  .با داشتن یک سایت شما یک صدا دارید.

با داشتن یک وب سایت، شما یک رسانه خواهید داشت. جایی که می‌توانید با مخاطبان خود در ارتباط باشید. داشتن وب‌سایت، فرصتی است برای آنکه درباره تخصص خود بنویسید و به مخاطبان آموزش دهید. سوال اینجاست که اینکار چه اهمیّتی دارد؟ مشخص است. وقتی شما مقالات آموزنده در زمینه کاری خود داشته باشید، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد و آگاهانه‌تر به سراغ شما می‌آیند.

  • خود شما اگر در وبلاگ ما بتوانید یک مقاله کامل و دقیق درباره هزینه طراحی سایت بخوانید، چقدر در جلب اعتماد شما تاثیر دارد؟ همین تاثیر را شما می‌توانید روی مشتریان خود بگذارید
  • من حتی می‌توانم یک تجربه شخصی در این زمینه را با شما در میان بگذارم. یادم هست که در یکی از گروه‌های تلگرامی که عضو بودم، شخصی در مورد بازاریابی صنعتی (یعنی رابطه بین کسب و کارها) پرسید. اکثر جواب‌ها، پراکنده و نامرتبط بودند. آنجا بود که من مثل یک قهرمان، مقاله‌ای که همکارم در سایت نوین منتشر کرده بود را منتشر رو کردم. و نتیجه چه بود؟ این آقا بعد از یک ساعت به من پیام داد، کلی تشکر کرد و اظهار خوشحالی کرد که با سایت ما آشنا شده است.
  • البته، تولید مطلب در سایت، یک مزیت بسیار بزرگ دیگر هم برای شما دارد اینکه گوگل کم کم شما را به عنوان یک منبع معتبر خواهد شناخت و وقتی افراد در زمینه کاری شما جستجو می‌کنند، آنها را به سمت سایت شما می‌فرستد.

4  .وب سایت یک راه ارزان برای دیده شدن است.

  • راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینه‌های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش می‌آید که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود. راه‌اندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر هزینه دارد.
  • اما در مورد وب‌سایت این موضوع صدق نمیکند چرا که شما می‌توانید با هزینه‌ای کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه اندازی کنید برای جذب  مشتری هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. علاوه براین ، می‌توانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی کنید.
  • البته، این به این معنی نیست که حتما یک سایت کم خرج دارد. فقط بحث بر سر این است که هزینه‌های نگهداری یک سایت به مراتب کمتر از یک مغازه (یا راه‌اندازی یک مجله کاغذی) است. اما نقش هر دو را بسیار بهتر بازی می‌کند و در واقع، کم کم جای آنها را می‌گیرد.
  • علاوه براین ، تجربه نشان داده که اکثر آدم‌ها به تراکت‌ها نگاهی سطحی و سرسری می‌اندازند و در نهایت در بهترین حالت به نزدیک‌ترین سطل زباله خواهند انداخت. (به پیاده روهای خیابان‌ها نگاه کنید). بنابراین اگر مشتری شما بخواهد یکبار دیگر چیزی را بررسی کند به این تراکت دسترسی نخواهد داشت و وقتی نمیتواند شما را راحت پیدا کند به راحتی یک گزینۀ دیگر را انتخاب می کند. اما با داشتن یک سایت شما یک آرشیو کامل از تمام خدمات و محصولات  خود را دارید که مشتریان شما به راحتی و با صرف کمتر از یک دقیقه وقت می‌تواند به هرچیزی که می‌خواهند دست پیدا کند.
  • داشتن  یک سایت باعث می‌شود شما بخشی از تبلیغاتتان را به دست مشتریان خود بسپارید. اگر مشتریان شما از خدماتی که  به انها ارائه میدهید  راضی باشند به راحتی می‌توانند وبسایت شما را برای معرفی به سایر دوستانشان برای آنها بفرستند و حالا تمام خدمات شما به صورت شفاف در سایتتان موجود است.این شفاف بودن بهترین تبلیغ برای شماست.

5  .به صورت 24 ساعته در دسترس باشید.

  • کی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد.داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانه‌روزی، پیام‌های مخاطبان خود را دریافت کنید و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی است.در همین سایت ساز پرتال ما، به شما این امکان را می دهد که به کاربران اجازه ارسال تیکت دهید. این یعنی آنها می‌توانند در سایت شما ثبت نام کنند، پیام‌های خود را بفرستند و در سایت، از شما پاسخ دریافت کنند. ایا این عالی نیست؟ همراه ما باشید تا دیگر دلایلی که شما به وبسایت نیاز دارید اشاره کنیم.

6  .روابط جدیدی برای خود ایجاد خواهید کرد.

  • داشتن سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شمااست. وقتی شما یک سایت دارید، بدون شک همکاران شما این سایت را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید وجود خواهد داشت. البته اگر هم شما یک کسب و کار ندارید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید را غنیمت بشمارید. این هم یکی دیگر از دلایلی که شما به وبسایت نیاز دارید می تواند باشد!

7  .روش‌های تبلیغات خود را گسترش دهید.

  • با داشتن یک وب‌سایت، شما به روش‌های تبلیغاتی بیشتر و بهتر دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ در گوگل را می‌توان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست. چرا که تبلیغ شما تنها زمانی نمایش داده می‌شود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کرده‌اند.
  • برای مثال فرض کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی برای زیورآلات دارید. با تبلیغ گوگل می‌توانید کاری کنید که هر زمان کسی “خرید انگشتر” را جستجو کرد، مستقیماً به صفحه انگشترهای شما هدایت شود. حالا به نظر شما چه میزان  احتمال دارد چنین شخصی از شما خرید انجام دهد؟ قطعاً بسیار بسیار بیشتر از هر روش تبلیغاتی دیگر.
  • علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی نیز بازتر خواهد بود. برای مثال این فرصت را دارید که هنگام تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات در تلگرام، کاربران را به سمت سایت خود بفرستید. می‌توانید در سایت خود، اقدام به جمع‌آوری شماره موبایل یا ایمیل کاربران کنید و مدام با آنها در ارتباط باشید.

8  .ایمیل اختصاصی خود را خواهید داشت.

  • زمانی که شما برای خودتان یک سایت با دامنه‌ ی مثل www.itunify.ir داشته باشد، بعد می‌توانید آدرس‌های ایمیلی مثل email@itunify.ir هم برای خود ثبت کنید. داشتن چنین ایمیلی برای اعضای تیم شما، می‌تواند به معنای اعتبار بیشتر باشد.. پس بهتر است این فرصت را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

9  .امکان ارزیابی دقیق مخاطبان وجود دارد.

  • یک مزیت بسیار بزرگ داشتن یک وب سایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق است. البته منظور ما فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات مشتریان نیست. بلکه نکته جذاب‌تر، امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتال است.
  • بگذارید موضوع را برای شما بازتر کنم: در اینترنت، امکان اندازه‌گیری همه‌چیز به صورت دقیق هست. مثلاً در همین سایت ساز پرتال، شما می‌فهمید که بازدیدکننده‌های شما از کجا هستند، کدام صفحات شما را بیشتر دیده‌اند، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما آمده‌اند و ….
  • البته موضوع وقتی جذاب‌تر می‌شود که از یک ابزار حرفه‌ای برای تحلیل سایت (مثلاً گوگل آنالیتیکس که کاملاً هم رایگان است) استفاده می کنید. به این ترتیب شما دقیقاً می‌فهمید که کاربران از چه طریق وارد سایت شما می‌شوند، چقدر در آن باقی می‌مانند، چه مسیری را در سایت شما طی می کنند و چگونه خرید خود را برای فروشگاه های اینترنتی انجام می دهند.

10. درخت‌های این جهان را نجات دهید

  • فقط کافیست تصور کنید که شما چه مقدار از زمان و هزینۀ خود و جهان را صرف این بروشورها می‌کنید. بروشورهایی که در نهایت ماندگار نیستند. کمی از فضای کار خود فاصله بگیرید و به آن انبوه جنگل‌های سرسبزی فکر کنید که با برگه‌های شما حالا ویرانه‌ ای بیش نیستند.
  • اگر هم نمی‌خواهید به درختان فکر کنید، به هزینه و انرژی خودتان فکر کنید که حالا بعد از تمام شدن چاپ بروشورها باید به فکر توزیع و پخش آن بیافتید. با داشتن یک وبسایت به راحتی تمام این هزینه‌ها را می‌توانیدکناربگذارید. مشتریان شما می‌توانند به طور آنلاین از تمام محصولات و خدمات شما آگاه شوند و در سایت شما در مورد آنها بخواند.

دلیل آخر را شما به ما بگویید

  • ما تمام فواید و مزایایی داشتن یک وبسایت که ب ذهنمان می رسید را درمقاله دلایلی که شما به وبسایت نیاز دارید!
  • درمیان گذاشتیم. اما مطمئنیم  که باز هم می‌توان دراین موضوع عمیق تر شد و حرفهای بیشتری در وبسایت زد.
  • پس می‌خواهیم از شما برای کامل کردن این مقاله کمک بگیریم و ببینیم از نظر شما، فایده و سود یک وب‌سایت در چیست.
  • کافی است دلیل خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اکنون باید چه کاری کنم؟

همانطور که اشاره کردیم داشتن یک وب سایت می تواند سود های زیادی براش شما داشته باشد به عنوان مثال بیشتر دیده می شوید راحتر میتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید با حداقل هزینه می توانید یک فروشگاه و یا کسب و کاری راه اندازی کنید که اگر در خارج از وب سایت بخواهید همان کار را انجام دهید بیش از 100 برابر هزینه وب سایت برای شما هزینه خواهد داشت. حالا خیلی راحت میتوانید درخواست مشاوره خود را به ما بزنید و برای راه اندازی کسب و کار خود در فضای مجازی همین الان اقدام کنید.

درخواست مشاوره

اگر هنوز هم بهانه ای برای عدم راه اندازی سایت دارین این مقاله را مطالعه کنید