متفرقه

امکانات سایت سفارشی

امکانات سایت سفارشی

منظور از طراحی و امکانات سایت سفارشی چیست؟

در تصور بسیاری از کاربران اصطلاح طراحی وبسایت سفارشی فقط مربوط طراحی قالب اختصاصی توسط طراح است و با به کار بردن این اصطلاح توسط شرکت طراحی، ذهن کاربر فقط معطوف به ظاهر و گرافیک سایت می شود. اگرچه ممکن است این مورد یکی از متدهای طراحی سفارشی باشد اما طراحی سفارشی معنای عام و گسترده تری را در برمی گیرد و در بیشتر مواقع معنای دقیق تری دارد

منظور از طراحی سفارشی وب سایت بیشتر از آن که مربوط به قالب و گرافیک باشد، به امکانات وبسایت مربوط است. ممکن است شما نیازمند وبسایتی باشید که مختص کاری خاص طراحی شود و جریانی مشخص برای کاربران خود داشته باشد. از یک فرم ساده دریافت اطلاعات از کاربران گرفته تا طراحی وبسایتی با کاربری خاص و پیچیده

بنابراین اگر شرکت طراحی به شما قول طراحی سفارشی وبسایت را داده بهتر است از آن جزئیات کامل طراحی را بخواهید تا بدانید ویژگی های خاص وبسایت شما چیست و چه تمایزاتی نسبت به دیگر وبسایت ها دارد. آیا منظور از طراحی سفارشی، طراحی اختصاصی قالب و گرافیک است یا طراحی امکانات وبسایت یا هر دو البته در طراحی سفارشی این رویه ای غلط محسوب می شود که شرکت طراح امکانات را به شما پیشنهاد دهد. درست تر آن است که شما امکانات مورد نظر خود را روی کاغذ آورده و از شرکت طراح بخواهید این موارد را برای شما طراحی کند. با این کار هم کار طراح روشن تر و ساده تر می شود و هم شما دقیقا همان امکاناتی را که نیاز دارید در وب نهایی در اختیار خواهید داشت

البته برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به پرسش هایی که در ذهنتان دارید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بنابراین اگر وبسایتی با امکانات خاص نیاز دارید اولین قدم روی کاغذ آوردن نیازهایتان خواهد بود. حتی پیشنهاد می شود امکانات، فرم ها و رویه ها روی کاغذ بصورت دقیق طراحی شود تا طراح بداند شما چه می خواهید.

طراحی سایت سفارشی چیست؟

در کنار سایت‌های آماده ، نوع دیگری از سایت‌ها هستند که به صورت سفارشی و اختصاصی طراحی می‌شوند. این نوع سایت‌ها دقیقا متناسب یا خواست‌ها و نیازهای مشتریان هستند و هیچ بخشی در آنها اضافه و یا کم نیست. در این نوع سایت‌ها معمولا این امکان وجود دارد که در آینده امکانات جدید تری اضافه‌ شود. علت این امر این است که این سایت‌ها از صفر تا صد توسط شرکت و یا طراح ، طراحی می‌شوند. لذا این امکان وجود دارد که بتوان در آینده بخش جدیدی را افزود و یا در صورت عدم نیاز به بخش‌هایی آنها را تغییر داد. در صورتی که شما به سایتی نیاز دارید که کاملا متناسب با نیازها و طرح مد نظر خودتان طراحی شود ، پیشنهاد می‌کنیم از طراحی سایت سفارشی استفاده نمایید.

سایت‌های سفارشی

 همان‌طور که از اسم آن بر می‌آید سایت‌هایی هستند که طبق سفارش مشتری تهیه می‌شوند و در مقایسه با CMS‌های عمومی، افزونگی (کدهای سربار) ندارند. همچنین از آنجایی که محدودیت‌هایی را ندارند، سفارشی‌سازی با کیفیت بسیار بالایی امکان‌پذیر می‌باشد و قابل قیاس با سایت‌های عمومی نیست. (باب میل سفارش دهنده می‌شوند)

خیلی‌ها تصور می‌کنند این سایت‌ها از صفر نوشته می‌شوند. در مقابل این رویکرد باید گفت که ممکن است بخشی از آن‌ها از صفر نوشته شود اما در خیلی از موارد به صورت هوشمندانه و انتخابی از آرشیو برنامه‌های نوشته شده‌ی قبلی که نزد شخص راه‌‌انداز سایت موجود است استفاده می‌شود. بنابرین هر چقدر شخص برنامه‌نویس (حقیقی یا حقوقی) سابقه‌ی بیشتر و آرشیو پربارتری داشته باشد، زحمت کمتری صرف راه‌اندازی سایت‌ می‌شود. این درحالی است که راحت‌ترین سایت‌های سفارشی در مقابل سایت‌های عمومی، قطعا زحمت بیشتری برای راه‌اندازی دارند.

از آنجا که این سایت‌ها سفارشی تهیه می‌شوند لذا همواره پتانسیل ارتقاء و اعمال هرگونه نوآوری و خلاقیت فراتر از سایت‌های عمومی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *