متفرقه

ایجاد استراتژی فروش در سایت

ایجاد استراتژی فروش در سایت

آنچه در این مقاله میخوانیم:

استراتژی فروش در سایت چیست و چرا باید ایجاد استراتژی فروش در سایت داشته باشیم؟

در این آموزش، روش‌های مختلفی از ایجاد استراتژی فروش در سایت را بیان می‌کنیم و میخواهیم به کمک آن‌ فعالیت‌های موفقی در وب سایت خود داشته باشیم در ادامه با ما همراه شوید.

ایجاد تعامل با اینفلوئنسرها

ایجاد استراتژی فروش در سایت با ارتباط گیری با اینفلوئنسرها

ارتباط گیری با اینفلوئنسرها

امروزه هر جایی از شبکه های اجتماعی را که نگاه کنید تعدد بسیار زیادی بلاگر، روزنامه نگار و یا سازنده فیلم های آموزشی و تبلیغاتی را مشهده خواهید کرد، کافیست با تعدادی از این افراد وارد ارتباط گیری شوید و شخص مناسبی پیدا کنید که بتواند به صورت های مختلف برای شما تبلیغ کند، عمدتا این افراد تعدا زیادی فالور دارند و با این تعامل میتواندد بسیاری از این فالور ها را به سایت شما هدایت کنند.

توجه داشته باشید بهتر است کانال یا پیجی که کار شما را تبلیغ میکند همراساتای فعالیت شما باشد و یا اینکه مکمل کار شما باشد اینگونه تعاملات میتواند دو طرفه صورت گیرد.

مثلا اگر شما شرکت طراحی سایت دارید به راحتی میتوانید با یکی از شرکت های ارائه دهنده هاست و دامنه ارتباط بگیرید و تبلیغات خود را در این وب سایت به اشتراک بگذارید و یا اگر فروشنده لوازم جانبی خودرو هستید میتوانید با پیج هایی که مرتبط با مکانیکی و یا با پیج دانستنی خودرو در ارتباط باشید این گونه کانال ها قطعا مشتریان هدف شما را نیز در بر خواهند داشت.

البته برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به پرسش هایی که در ذهنتان دارید می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه کاربران ارسال کنید.

درخواست مشاوره

نوشتن مطالب در وبلاگ

نوشتن مطلب در بلاگ در ایجاد استراتژی فروش در سایت

از دیگر روش های استراتژی فروش تولید محتوای متنی در بخش بلاگ سایت شماست.

در بخش مقالات خود به مقاله نویسی روی آورید و اگر تا به امروز این کار را انجام نداده اید این هشدار را به شما میدهم که شما از بازاریابی مجتوا که در مقابل آن افزایش تعامل در موتورهای جستجو را به همراه دارد سخت غافل بوده اید. پس از همین امروز مقاله نویسی را شروع کنید

به طور مثال ممکن است فروشگاهی از قطعات خودرو را راه‌اندازی کرده باشید. اگر شخصی بخواهد قطعه‌ای مانند کاسه‌نمد گیربکس ۲۰۶ را از فروشگاه شما تهیه کند، با تولید محتوای متنی مناسب می‌توانید آگاهی لازم را در رابطه با این قطعه بدهید تا به خوبی با عملکرد کاسه‌نمد در خودرو آشنا شود و همچنین فرق کاسه نمد اصل و فیک را به راحتی تشخیص دهد به این ترتیب، با اعتماد بیشتری، این قطعه را از فروشگاه شما تهیه کند پس این امر هم به دانستی مشتری شما افزوده می شود و احتمال بازگشت به سایت شما را بسیار بیشتر میکند و هم اینکه با خیال راحت کالا را تهیه میکند، همچنین مطمئن است با قیمت مناسب این کالا به دستش رسیده است.

همچنین میتوانید در وبلاگ سایت خود از ترفند ها دستور عمل ها و یا نکات مصرف و حتی خطر های ناشی از استفاده ناصحیح از محصول را بیان کنید. این امر موجب می شود که کاربر مطالب شما را به اشتراک بگذارد در نتیجه ترافیک روی سایت شما ایجاد خواهد شد. در صورتی که با ویژگی های یک وب سایت خوب آشنا نیستید پیشنهاد میکنیم این مقاله را بخوانید

ارسال محتوای تولیدی در ایمیل و شبکه‌های اجتماعی

ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین فاکتور های ایجاد استراتژی فروش در سایت است

ارسال محتوای تولیدی در ایمیل و شبکه‌های اجتماعی

یگی دیگر از ایجاد استراتژی فروش در سایت این است که محتوای تولیدی خود رادر شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. همچنین، با استفاده از فهرست ایمیلی که در بخش بعدی توضیح خواهیم داد، این محتوای تولیدی را به ایمیل کاربران نیز ارسال کنید. (فقط در نظر داشته باشید این ایمیل به صورت صحیح باید ارسال شود در غیر اینصورت ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته خواهد شد و حجم بازدید به یک دهم خواهد رسید)

تهیه فهرست ایمیل

تهیه فهرستی از ایمیل‌ها، راه مناسبی برای افزایش فروش اولیه است و هیچ هزینه‌ای را هم شامل نمی‌شود و نرخ بازگشت هزینه بسیار بالایی دارد. اگر از گذشته، کسب و کاری داشته باشید و مشتری‌های خود را بشناسید، تهیه فهرستی از ایمیل‌های مشتری‌های قدیمی، کار چندان دشواری نیست.

با تهیه این فهرست، اطلاعات، محصولات جدید و محتوای تولیدی خود را به صندوق ایمیل این افراد ارسال می‌کنید. تاثیر این روش را حتی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز نمی‌توان دید زیرا نحوه نمایش محتوا به کاربر بر اساس الگوریتم‌هایی مشخص انجام می‌شود که در ایمیل، چنین شرایطی لحاظ نمی‌شود.

برای این‌که به فهرستی از ایمیل‌های کاربران خود دست پیدا کنید، فرم ثبت‌نامی را در وب‌سایت خود قرار دهید. البته به جای این‌که تنها از مخاطب درخواست کنید تا ثبت‌نام انجام دهد، بهتر است او را به نوعی تشویق به این کار کنید. به طور مثال جملاتی مثل «برای شرکت در قرعه‌کشی … ثبت‌نام کنید» یا جملاتی مشابه، راه بهتری برای جذب مخاطب هستند. بنابراین، بازاریابی ایمیلی از جمله روش‌های مناسب برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی به شمار می‌آید.

نقش فعالیت اسپانسری یکی دیگر از عوامل مهم در ایجاد استراتژی فروش در سایت است.

فعالیت اسپانسری در ایجاد استراتژی فروش در سایت

نقش موثری در اسپانسری داشته باشید

اسپانسر شدن برای یک رویداد، در صورتی‌که به شکل درستی انجام بگیرد، نقش معجزه‌آسایی خواهد داشت. ابتدا رویداد مناسبی را انتخاب کنید. برای این کار، رویدادهایی را بیابید که احتمال می‌رود در آن رویداد، کاربران به محصولات شما علاقه بیشتری داشته باشند. به این ترتیب درمی‌یابید چه تعداد از مشتریان در آن شرکت خواهند کرد.

سعی نکنید که برای جلب مشتری در آن رویداد، یک میز قرار دهید و بروشورهای تبلیغاتی به شرکت کنندگان ارائه دهید. اگر مشتری بالقوه‌ای داشته باشید، باید روش‌های خلاقانه‌تری را برای جذب او انتخاب کنید.

به طور مثال، برای این‌که در رابطه با کسب و کار خود با افراد صحبت کنید و به نوعی داستان کسب و کار خود را برایشان شرح دهید، برخی از جذاب‌ترین محصولات خود را معرفی کنید تا مجبور به صحبت در رابطه با محصول شما شوند. همچنین، هدایا و کدهای تخفیفی را برای پر کردن فرم ثبت‌نام در نظر بگیرید.

مصاحبه با افراد متخصص

‌پیش‌تر در رابطه با اهمیت بازاریابی محتوا صحبت کردیم. انجام مصاحبه با افراد متخصص، راه مناسبی برای تولید مستمر محتوا به شمار می‌آید. مصاحبه‌ها شرایطی برد-برد را ایجاد می‌کنند زیرا شخص مصاحبه شونده مورد توجه واقع می‌شود و مصاحبه‌گر نیز محتوای جذابی را برای انتشار در اختیار خواهد داشت. این کار سبب می‌شود تا طرفداران این افراد بار دیگر با این شخص روبرو شوند و سایر مخاطبان نیز از توصیه‌های حرفه‌ای او بهره ببرند. حتی انجام مصاحبه‌ها به صورت پادکست با روندی مشخص می‌تواند در تولید محتوای ارزشمند، موثر باشد.

تبلیغات هدفمند با گوگل چگونه به بازاریابی فروشگاه اینترنتی کمک می‌کند؟

تبلیغات هدفمند با گوگل در ایجاد استراتژی فروش در سایت

تبلیغات هدفمند با گوگل

با انجام تبلیغات هدفمند اینترنتی می‌توان به مخاطب هدف دست پیدا کرد و یکی از این راه‌ها، استفاده از تبلیغات گوگل موسوم به «Google Ads» خواهد بود. علاوه بر این، زمانی که کالایی را در اینترنت جستجو می‌کنید، این کالا به صورت تبلیغی در صفحه اول گوگل به نمایش در خواهد آمد.

نقش همکاری در فروش‌‌‌‌‌ برای بازاریابی فروشگاه اینترنتی چیست؟

از جمله روش‌هایی که در بازاریابی فروشگاه اینترنتی می‌توان ذکر کرد، «بازاریابی همکاری در فروش (Affiliate Marketing) یا همان بازاریابی مشارکتی است. در این روش، افراد مختلف برای محصولات شما تبلیغ و ترافیکی را به سمت سایت شما هدایت می‌کنند. در مقابل، شما نیز درصدی از فروش حاصل را به آن‌ها اختصاص می‌دهید. البته برای این کار نیازمند رصد عملکرد آن‌ها کدهای «UTM» هستید که نحوه انجام این کار در مطلب  سنجش عملکرد رپورتاژ آگهی — راهنمای رصد عملکرد تبلیغات آورده شده است.

به طور مثال، فرض کنید وب‌سایتی، لینک خرید یک کالا مثل لباس را در سایت خود درج کند و این لینک خرید از فروشگاه اینترنتی شما گرفته شده باشد. اگر بازدیدکنندگان با کلیک بر روی این لینک، اقدام به خریداری کالای موجود در فروشگاه اینترنتی شما کنند، درصدی از فروش به صاحب آن وب‌سایت تعلق می‌گیرد. نکته مثبت در این نوع بازاریابی این است که پرداخت شما فقط در صورت خرید انجام می‌گیرد. موفقیت در این روش به شدت به نوع محصول مورد نظر و درصد پرداختی وابسته است.

عمده فروشی

این‌که اجناس خود را به صورت خرده ‌فروشی در اختیار مشتری قرار دهید، البته که راه بسیار مناسبی است. با این وجود، یکی از راه‌های بازاریابی فروشگاه اینترنتی این است که عمده‌فروشی داشته باشید. از جمله مزایای عمده‌فروشی باید به حجم بالای معاملات اشاره کرد. به عبارت دیگر، این روش شاید سود کمتری داشته باشید اما حجم بالای سفارش، سود کم را جبران می‌کند.

علاوه بر مزایای بالا، با عمده‌فروشی کاری می‌کنید که فرآیند بازاریابی را سایر شرکت‌ها نیز برای شما انجام دهند.

نتایج جستجو، نمایش داده می‌شود. به کمک این روش، ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت خواهید کرد.

انتشار اطلاعیه

بسیاری از فروشگا‌ه‌های آنلاین با انتشار اطلاعیه‌ای در مطبوعات، کار تبلیغ کسب‌وکار خود را انجام می‌دهند. البته که چنین روشی ممکن است قدری قدیمی به نظر برسد اما در برخی موارد، خاصه اطلاعیه‌های موجود در روزنامه‌های پرتیراژ، کارایی بسیار زیادی دارند.

اول از همه باید این نکته را در نظر داشته باشید که خبر منتشرشده، به معنای حقیقی ارزش خبری داشته باشد. تا زمانی که نکته جالبی برای اشتراک‌گذاری با خواننده کشف نکرده‌اید، انتظار بازخورد مناسب نیز نداشته باشید. چنین اطلاعیه‌هایی باید دقیق و حرفه‌ای نوشته شده باشند و خواننده از مطالعه آن احساس خستگی نکند.

ارسال پیامک تشکر از خرید

اگر فروشگاه اینترنتی شما از ارسال پیامک به صورت خودکار برخوردار نیست سخت در اشتباهید! پیامک تشکر از خرید باعث میشود علاوه بر اینکه حس خوب تعاملی میانسایت و کاربران آن ایجاد میشود بلکه باعث میشود خود به گونه استراتژی فروش های بعدی باشد.

تحلیل سایت چه کاربردی در بازاریابی فروشگاه اینترنتی دارد؟

تحلیل سایت در ایجاد استراتژی فروش در سایت

تحلیل وب سایت و کاربردی کردن آن برای مخاطبین عامل مهمی در تدوین استراتژی فروش است

این‌که چرا یک سایت، فروش مناسبی دارد یا به بیان بهتر، چرا فروش مناسبی را تجربه نمی‌کند، از طریق بررسی رفتار و عملکرد مخاطب در سایت قابل دریافت است. استفاده از ابزارهایی برای دریافت آمار سایت، هزینه‌ای را برای شما به همراه ندارد. به طور مثال، سرویس گوگل آنالیتیکس خدمات کاملا رایگانی را به مدیران وب‌سایت‌ها عرضه می‌کند.

کانال شبکه اجتماعی و تالارهای گفتگو

تالارهای گفتگو و شبکه‌های اجتماعی، مکان‌های بسیاری مناسبی هستند تا از این طریق ترفندها و نکات کاربردی متعددی به مخاطب ارائه و به سوال‌های او پاسخ داده شود. به هنگام انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی، از قوانین تبلیغات پیروی کنید و با استفاده از متن «Bio» و عکس پروفایل مناسب، کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در هیچ‌یک از گروه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی، افراد علاقه‌ای به مشاهده تبلیغات مداوم یا لینک‌های مختلف ندارند. در نتیجه بهتر است تعداد تبلیغات مناسبی را تنها برای جلب توجه افراد تهیه کنید و به جای استفاده از لینک‌های متعدد، از یک لینک با قابلیت‌های ویژه مانند لینک‌های ساخته شده توسط ابزارهای لینک‌دهی کمک بگیرید.

سایر شبکه‌های اجتماعی جدیدتر مانند «TikTok» و کلاب‌هاوس نیز محل مناسبی برای حضور به شمار می‌آید. به کمک این شبکه‌های اجتماعی، پشت صحنه‌ای از فعالیت‌های خود را به تصویر می‌کشید یا این‌که از طریق ارتباط صوتی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید.

ایجاد ارتباط مناسب به عنوان یکی استراتژی فروش دیگر…

بازاریابی فروشگاه اینترنتی پیش از آن‌که به دانسته‌های شما مرتبط باشد بیشتر بر این نکته تمرکز دارد که چه افرادی را می‌شناسید و چه شناختی از آن‌ها دارید. فرقی نمی‌کند که چه کالایی را به فروش می‌رسانید یا این‌که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، در هر حالت، کسب‌وکارهای مشابهی وجود دارند که باید رابطه مناسبی را با آن‌ها برقرار کنید.

نکته مهم در برقراری ارتباط این است که با افرادی در ارتباط باشید که کسب و کار آن‌ها در راستای فعالیت‌های شما قرار داشته باشند اما رقیب مستقیم یکدیگر نباشید. به طور مثال، تامین کنندگان، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی که در حوزه شما به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، گزینه مناسبی به شمار می‌آیند چراکه بدون دخالت در کسب و کار شما، بازخوردهایی از مشتریان را برای شما فراهم می‌کنند.

قرعه‌کشی، مسابقه و اشانتیون

کالاهای رایگان را همه دوست دارند. اگر می‌خواهید اعتمادسازی کنید، برگزاری مسابقه، قرعه‌کشی و ارائه نمونه‌های مجانی یا همان اشانتیون، راه مناسبی در بازاریابی فروشگاه اینترنتی است.

نه‌ تنها این روش‌ها سبب ایجاد ارتباط‌های داخلی ارزشمندی می‌شوند بلکه راه بسیار مناسبی هم برای ایجاد اعتماد مشتری به شمار می‌آیند.

استفاده از توییتر

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد تعامل با بازار هدف، استفاده از توییتر است. از جمله راه‌هایی که می‌توان مشتری هدف را شناسایی کرد، جستجو در میان سوالات مرتبط با حوزه کاری شما توسط کاربران توییتر است.

نکته مهم این است که هیچ اشاره‌ای به محصول خود نکنید بلکه فقط برای پاسخ سوال به آن‌ها کمک کنید. در نتیجه این کار، افراد به طور طبیعی کنجکاو می‌شوند که فرد پاسخگو چه کسی بوده است. حال اگر پروفایل مناسبی را تهیه کرده باشید، در نهایت با کسب و کار شما آشنا خواهند شد.

ایجاد ارتباط در لینکدین

لینکدین را باید به عنوان بخش اداری اینترنت به شمار آورد. در این شبکه اجتماعی بسیاری از شرکت‌ها و فعالیت‌های تخصصی را یافت می‌کنید. با ایجاد حساب کاربری برای خود و کسب و کاری که انجام می‌دهید، ارتباط‌های مناسبی را با سایر شرکت‌ها و تامین کنندگان ایجاد می‌کنید.

در این میان باید نگاهی هم به گروه‌های لینکدین داشته باشید یا خودتان یک گروه ایجاد کنید. گروه‌های لینکدین راه مناسبی برای افزایش تعامل با حوزه‌های تخصصی و شرکت‌های معتبر به شمار می‌آیند.

ساخت اینفوگرافیک چه کمکی به بازاریابی فروشگاه اینترنتی می‌کند؟

ساخت اینفوگرافیک درایجاد استراتژی فروش در سایت

ساحت اینفوگرافیک مناسب جهت کمک به افزایش فروش

اینفوگرافیک‌ها ابزار بسیار مهمی برای مصورسازی داده‌ها به شمار می‌آیند. زمانی که صحبت از اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی پیش بیاید، کارآیی اینفوگرافیک‌ها و موشن‌گرافیک‌ها بیش از پیش نمایان می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده، بیش از ۶۵ درصد بازاریاب‌های دیجیتال از اینفوگرافیک‌ها برای بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند و این کار به راحتی سبب افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

طراحی سایت مناسب و ایجاد استراتژی های مناسب فروش

طراحی سایت در ایجاد استراتژی فروش در سایت

طراحی سایت مناسب طراحی و ایجاد کنید سپس استراتژی های مناسب فروش را پیاده سازی کنید

شاید یکی از راه‌هایی که در بازاریابی فروشگاه اینترنتی نادیده گرفته می‌شود، طراحی مناسب سایت باشد. زمانی که قصد فروش محصولی را به صورت آنلاین داشته باشید، برخورد و نگاه اولیه مشتری با محصول، نقشی اساسی خواهد داشت. این نگاه اولیه به طور ویژه با طراحی سایت در ارتباط است.

استفاده از کیوسک‌های فروش

مکان یک فروشگاه آنلاین، تنها در فضای وب خلاصه نمی‌شود. استفاده از کیوسک‌های فروش یا اطلاع‌رسانی نیز از جمله راه‌های موجود در بازاریابی فروشگاه اینترنتی به شمار می‌آید. برخلاف مغازه‌های سنتی، استفاده از کیوسک‌های فروشگاهی هزینه بسیار اندکی دارد. این کیوسک‌ها را می‌توانید در نزدیکی بازارهای روستایی برقرار کنید یا این‌که در بازارهای هفتگی (جمعه‌بازار و …) شرکت کنید و غرفه کوچکی را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید.

علاوه بر این، در کنار فروشگاه‌های بزرگ نیز مکان‌هایی برای همین کار اجاره داده می‌شوند. راه مناسب استفاده از این کیوسک‌ها، ارائه کدهای تخفیف برای استفاده در فروشگاه آنلاین است. علاوه بر این، امکان جذب فالوور و دریافت فهرستی از ایمیل‌ها نیز از طریق همین کیوسک‌ها امکان‌پذیر است.

بهینه‌سازی سایت برای فروش (تبدیل)

ممکن است ترافیک بسیار زیادی را به طرف سایت خود هدایت کنید اما اگر تجربه کاربری مناسبی ایجاد نشود، بودجه خود را به معنای واقعی هدر داده‌اید. در اینجاست که «بهینه‌سازی نرخ تبدیل به عنوان یکی دیگر از ابزار های مناسب در ایجاد استراتژی فروش در سایت» (Conversion Rate Optimization | CRO) مطرح می‌شود.

«CRO» به روشی می‌گویند که در آن، نسخه‌های مختلفی از صفحات سایت را آزمایش می‌کنید تا ببینید کدامیک کاربران را بیشتر به انجام فعالیتی تشویق می‌کند. این فعالیت‌ها موارد زیر را شامل می‌شوند.

  • پر کردن فرم‌ها مثل فرم ثبت‌نام
  • برقراری تماس
  • خرید

البته این روش، چیزی بیش از محل قرارگیری دکمه «سبد خرید» یا نسخه دیگری از صفحه اول سایت است. عوامل اصلی تاثیرگذار بر تجربه کاربری در زیر آورده شده‌اند.

  • طراحی سایت
  • سایت واکنش‌گرا
  • سرعت سایت

سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا بفهمیم کدام بخش از سایت نیاز به تغییرات دارد. برای این کار باید از ابزارهای CRO کمک گرفت که بسته به امکانات مختلف، هزینه‌های مختلفی را نیز شامل می‌شوند. البته یکی از ابزارهای رایگان برای این کار، گوگل آنالیتیکس است که به کمک آن، اطلاعات مختلفی را می‌توان استخراج کرد. پس از پیدا کردن این نواقص استراتژی فروش را مجدد از سر بگیرید.

علاوه بر گوگل آنالیتیکس می‌توان از «Google Optimize» هم برای آزمایش تغییرات سایت استفاده کرد. به طور مثال ممکن واقعا بخواهید محل قرارگیری دکمه «سبد خرید» را آزمایش کنید. به کمک Google Optimize این امکان وجود دارد که تغییرات را قبل و بعد از قرارگیری دکمه در محل جدید بسنجید. البته توجه داشته باشید که در هر لحظه فقط باید یک موضوع را مورد آزمایش قرار دهید.

نقش باشگاه مشتریان در استراتژی های فروش

باشگاه مشتریان

نقش باشگاه مشتریان در استراتژی های فروش

از جمله استراتژی‌های بسیار کارآمد در بازاریابی فروشگاه اینترنتی می‌توان به باشگاه مشتریان اشاره کرد. هدف اصلی در این روش، حفظ مشتری‌های قبلی و ترغیب آن‌ها به خرید بیشتر و دوباره است.

به کمک تاسیس باشگاه مشتریان و ارائه خدمات ویژه، علاوه بر افزایش حس اعتماد مشتری، به دلیل خدمات ارائه شده، تمایل مشتری برای خرید دوباره افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، داشتن فهرستی از مشتریان وفادار، هزینه ترغیب آن‌ها برای خرید را کمتر می‌کند.که خود این امر به عنوان مهمترین عنوان در ایجاد استراتژی فروش در سایت مطرح است.

مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را می‌توان از طریق باشگاه مشتریان سازماندهی کرد که به برخی از آن‌ها در زیر اشاره شده است.

  • ارسال رایگان:‌ با توجه به هزینه‌های ارسال کالاها، در نظر گرفتن قابلیت ارسال رایگان کالا برای اعضا باشگاه، روش بسیار مناسبی برای ترغیب خرید کالا به شمار می‌آید.
  • امتیاز:‌ اگر کاربر با هر خرید، امتیازی دریافت کند و به کمک امتیازات دریافت شده، خدمات مختلفی مانند کدهای تخفیف، ارسال رایگان و … در اختیار او قرار بگیرد، احتمال خرید دوباره و چندباره او از فروشگاه شما بیشتر خواهد شد.
  • خدمات ویژه: برخی از خدمات وجود دارند که مخصوص به همان کسب و کار هستند. به طور مثال، اگر سایتی برای خدمات طراحی سایت داشته باشید، به عنوان خدمات ویژه می‌توانید طراحی قالب سایت را برای یکی از صفحات با تخفیف ویژه انجام دهید.

رپورتاژ آگهی یکی دیگر از مهمترین راه های ایجاد استراتژی فروش در سایت.

رپورتاژ آگهی در ایجاد استراتژی فروش در سایت

افزایش دیده شدن و همچنین افزایش ترافیک با ریپورتاژ آگهی مهیا می شود.

رپورتاژ آگهی را می‌توان روشی بسیار کارآمد در بازاریابی فروشگاه اینترنتی به شمار آورد. البته به طور معمول، اثربخشی رپورتاژ آگهی، پایین است و تنها زمانی کاربرد دارد که متن رپورتاژ آگهی متناسب با لحن سایت مورد نظر (رسانه) نوشته شده باشد. زمانی که متن رپورتاژ آگهی مناسبی را منتشر کنید، کاربران با مطالعه متن به سایت شما یا صفحه فرود (Landing Page) مورد نظر شما مراجعه می‌کنند و به این ترتیب امکان خرید نیز فراهم می‌شود.

توسعه اپلیکیشن و پیاده سازی استراتژی مناسب در اپلیکیشن

توسعه اپلیکیشن و پیاده سازی استراتژی مناسب در سایت و اپلیکیشن

توسعه اپلیکیشن و پیاده سازی استراتژی مناسب در اپلیکیشن

از جمله روش‌هایی که کمتر در بازاریابی فروشگاه اینترنتی به آن توجه می‌شود، توسعه اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه اینترنتی است. کاربران با استفاده از اپلیکیشن موبایل دسترسی بیشتری به کالاهای شما خواهند داشت و بدون نیاز به گشت و گذار در موتورهای جستجو و مشاهده سایت‌های رقیب، به طور مستقیم با کالاها و خدمات شما مواجه می‌شوند.

بازاریابی اعلان به عنوان بهترین گزینه در استراتژی فروش در اپلیکیشن

از نکات مثبت دیگری که می‌توان در توسعه اپلیکیشن به آن اشاره کرد، «بازاریابی اعلان» (Push Notification Marketing) است. به کمک اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی همراه کاربر، کمپین‌های تبلیغاتی به صورت «اعلان» بر روی گوشی هوشمند ظاهر می‌شوند. علاوه بر این، در این تبلیغات امکان درج لوگو و ایموجی‌های مرتبط نیز وجود دارد که امکان تعامل با کاربر را بیشتر می‌کند.

 

امکانات سایت مهندسی

دیدگاهی در مورد “ایجاد استراتژی فروش در سایت

  1. سجاد گفت:

    واقعا کارتون درسته
    سجاد شمس

    1. ممنونم سجاد جان محبت داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *