متفرقه

ساخت سایت رایگان

ساخت سایت رایگان

ساخت سایت رایگان :با توجه به نیازهای جامعه در هر دوره ای روش‌های کسب‌وکار تغییر می کند. این روزها که همه با کامپیوتر وموبایل سروکار دارند معمولا افراد برای خرید یک محصول ابتدا نام محصول  را در گوگل جستجو کرده. از کیفیت و قیمت محصول مطمئن می‌شوند و سپس  خرید خود رابه احتمال زیاد به‌صورت آنلاین انجام می دهند.

کسب‌وکارهای سنتی نیاز دارند تا خود را بادانش روز هماهنگ کنند و از روش‌های سنتی به سمت روش‌های جدید کسب درآمد تغییر مسیر بدهند. امروزه همه ما نیاز داریم که یک کسب‌وکار اینترنتی داشته باشیم و روزبه‌روز در این زمینه موارد جدیدتری را یاد بگیریم.

داشتن درآمد کافی بدون نیاز به سرمایه و تخصص ایده­آل است برای تمامی افراد. شناخت نیازهای جامعه و پاسخ به این نیازها باعث توسعه کسب‌وکار شما شده. پس بیایید همین‌الان در مسیر کسب درآمد اینترنتی قدم بردارید. بدون نیاز به پرداخت هزینه!

ضرورت ساخت سایت 

زیرا ارتباط شما با مشتریانتان را راحت‌تر کرده، در هر شبانه‌روز محصول و خدمات خود رامی توانید بفروشید، نیازی به حضور مداوم شما در محل کار نیست. درامد این شیوه زیاد است. خب اگر قصد دارید آموزش را رایگان شروع کنید در این مقاله همراه ما باشید

چگونه یک سایت بسازم

در این مقاله برای شما مراحل راه‌اندازی یک سایت را توضیح می دهیم. حتی موارد مناسب و کاربردی که اکثر طراحان سایت برای راه‌اندازی یک سایت به‌کار می‌برند.

 از ۳ روش سایت بسازید:

  • ساخت سایت از طریق ساخت یک وبلاگ و سپس نصب کردن دامنه بر روی آن
  • استفاده از سایت سازها: شما باید در این سایت‌ها عضو شوید و وب‌سایت خود را ایجاد کنید.
  • استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا CMS مثل وردپرس، جوملا یا دروپال و… که نرم‌افزارهایی هستند که برای ایجاد وب‌سایت‌های مختلف با کاربردهای گوناگون امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در مورد اول شما می‌توانید یکی از وبلاگ‌ها را انتخاب کرده و با ایجاد آن فعالیت خود را شروع کنید و سپس با پارک دامنه روی آن به‌راحتی صاحب سایت بشوید. ولی این گزینه ایرادات زیادی دارد. یکی از ایرادهای اصلی آن این است که سایت شما جزو وبلاگ اصلی وساب دامنه به شمار می‌رود و با غیرفعال شدن این وبلاگ شما سایتتان را از دست می دهید و دیگر ایراد این نوع سایت که وبلاگ تبلیغات خود را در سایت شما نمایش داده و اجازه ندارید تا آن را غیرفعال کنید و شما کنترلی بر بخش تبلیغات سایت ندارید. همچنین فروش در این نوع وب سایت ها امکان پذیر نیست و صرفا جهت ارائه یک مطلب به کار می رود.

در گزینه دوم انگار شما بخشی از یک غرفه نمایشگاهی را اجاره کردید، غرفه‌ای که همه‌چیزش آماده بوده و فقط کافی است دکور آن را طبق سلیقه خود عوض کنید و اجناس خود را بچینید. این مورد ظاهرا خوب و ارزان به نظر می‌رسد.

اما معایبی داشته، در درازمدت شما باید برای داشتن سایت خودهزینه بالایی را پرداخت کنید، مالکیت کامل آن را ندارید و ارائه‌دهنده سایت ساز فعالیتش را متوقف کن صفحه شما عملا از بین خواهد رفت و شما هیچگونه اختیاری برای این نوع صفحهات ندارید.

گزینه سوم که در مراحل اول شاید هزینه‌بر باشد،اما پیشنهاد ما به شما است و مزایای بی‌شماری دارد. اما این کار دیگر هزینه بالایی نداشته با پیشرفت برنامه‌های حوزه طراحی سایت و شما با داشتن کمی اطلاعات  می‌توانید با هزینه اندکی صاحب سایت شوید.

دامنه 

در پاسخ به این سوال که چگونه سایت بسازیم باید بدانید که اولین گام انتخاب نام مناسب با خرید دامنه وفعالیت است. در اینترنت باید یک آدرس منحصربه‌فرد وب سایت شما داشته باشد تا مشتری‌های شما با واردکردن آن در مرورگر به وب‌سایتتان دسترسی پیدا کنند. دامنه درواقع اسمی اختصاصی است وهر وب‌سایتی برای قابل دسترس بودن و متفاوت بودن به خود می‌گیرد.

پس شما نامی برای سایتتان انتخاب کرده که برای کاربران فهم آن راحت باشد، به‌راحتی آن را یاد بگیرند و بدون دردسر آن را جستجو کنند نامی که برای سایتتان انتخاب می‌کنید دارای یک پیشوند (www) و پسوند می‌باشد مثل ir, com, org. بنابراین قسمت اول هر دامنه www و قسمت دوم اسم دامنه (همان اسم سایت) و قسمت سوم پسوند موضوعی دامنه باشد.

 پسوند دامنه

اکثر دامین‌های دو حرفی درواقع مخفف نام کشورها هستند (برای مثال ir مخفف شده Iran است یا us مخفف شده­ United States است). پسوند دامنه بیانگرزمینه فعالیت و نوع سایت شما است. مثلاً پسوند ir یعنی این که سایت شما ایرانی می‌باشد.

برای مثال اگر سایت شرکتی دارید بهتر است از پسوند com. استفاده کرده البته دات کام به معنای Commercial است نه به معنای Company!

اما به این نکته توجه کنید؛ دامنه ای که انتخاب ‌کنید بهتر است با محتوای سایتتان هماهنگ باشد، چون این موضوع بر روی سئو سایت اثر گذار است. وسئو سایت را بالا برده و باعث می شود سایت شما اعتبار بیشتری نزد گوگل به‌دست آورد.

 دامنه مناسب

دامنه‌ها اختصاصی هستند قبل از ثبت دامنه شما باید مطمئن باشید که دامنه شما خالی است یا خیر. به‌صورت سالیانه خریداری شده. بعد از تمام شدن این دوره اگر دوباره دامنه‌ی خود را تمدید نکنید دیگران  این دامنه رامیتوانند در اختیار بگیرند.

هاست 

می‌توانیم به یک فضای مغازه تشبیه کنیم. فضای مغازه شامل فضا برای اجناس شما و خدماتی است که به مشتری مغازه نمایش داده می شود. هاست هم دقیقاً شامل محتوایی است که به بازدیدکنندگان سایت نمایش می دهید. این محتوا  شامل متنی که همین‌الان در حال مطالعه آن هستید میتواند باشد.

این اطلاعات روی هارد یک کامپیوتر قوی که همیشه به اینترنت متصل و روشن است، قرار دارد و ما با دامنه می‌توانیم به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم.

حالا باید دامین خود را روی یک هاست قرار بدهید. هاست فضایی مشخص روی شبکه اینترنت هست که تمام داده‌های سایت روی این فضا قرار داده می شود. هاست‌ها به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: هاست اختصاصی ،هاست اشتراکی ، هاست محلی (لوکال هاست)، هاست مجازی ،هاست پرسرعت، هاست رایگان، هاست ابری، هاست خوشه ای ،هاست نامحدود.

انواع هاست 

هاست‌ها ازنظر سیستم‌عامل به دو دسته تقسیم شده: ویندوز و لینوکس. شما برای مدیریت هاستتان (مواردی مثل انتقال فایل و نصب قالب) باید از کنترل پنل استفاده کنید.

برای راه‌اندازی سایت در ابتدا نیازمند تهیه هاست و ثبت دامنه هستید. هاست یا سروری تهیه کنید که با وردپرس و قالب‌های حرفه‌ای سازگار شده و حتما هاست لینوکسی باشد.

 هاست مناسب

 

فضای هاست

میزبان وبی که انتخاب می‌کنید خیلی اهمیت دارد زیرا فضایی بوده که اطلاعات سایت بر روی آن قرار گرفته و باید با توجه به میزان محتوا و حجم اطلاعاتی که قرار است روی سایت قرار دهید انتخاب کنید؛ هزینه سرویس‌های میزبانی وب متغیر است.

پهنای باند

با داشتن پهنای باند، سریعا کاربران شمابه سایت وصل می‌شوند. با رشد سایت ترافیک ورودی به سایت نیز افزایش یافته وبا نداشتن پهنای باند خوب کاربران در ورود به سایت شما با مشکلاتی مواجه شده، این خود بر کاهش بازدید اثر گذار است.

کنترل کردن پنل

مانند بخش تنظیمات گوشی است که ارتباط شما را وب‌سایتتان راحت کرده و دارای امکانات زیادی است. دو نوع کنترل پنل در هاست است: CPanel و دایرکت‌ادمین که هر دو تقریبا کارکرد مشابهی داشته و فقط چیدمان المان‌ها در این دو تفاوت‌ دارد.

سایت استاتیک وداینامیک

 

سایت‌ استاتیک

سایت استاتیک یا پویا وب‌سایتی است شامل فایل‌هایی کاملا غیرقابل تغییروثابت که شما برای تغییر محتوای سایت خود نیاز به تغییر کدهای این فایل‌ها داشته. پس هیچ پنل مدیریتی برای تغییر محتوای سایت خود ندارید. این سایت‌ها مناسب برای افرادی است که در سال شاید یک یا دو بار بخواهند تغییری در سایتشان ایجاد نمایند.

هزینه این سایت خیلی کم ولی امکانات خیلی محدودی دارد

سایت داینامیک

شما با یک زبان برنامه‌نویسی خاص سایت خود را ایجاد کرده. یک پنل مدیریت برای تغییر محتوا  دارید و خیلی راحت  محتوای سایت خود را از طریق پنل مدیریت سایت‌ تغییرمی دهید. 

امنیت

سایت‌های استاتیک نسبت به سایت‌های داینامیک امنیت بالاتری دارد، البته اگر در برنامه‌نویسی سایت‌های داینامیک از شیوه‌های درست استفاده شده باشد، می‌تواند امنیت سایت را بالا ببرد.

 تغییرات در محتوا

 اما با توجه به اینکه سایت‌های داینامیک ، پنل مدیریت یا نرم‌افزارهای مدیریت محتوا را دارا است، بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی  هر نوع تغییری را می توان در آن اعمال کرد .

بخش اخباردر سایت شما است از سایت ایستا استفاده نکنید چون در سایت‌های استاتیک نمی‌توانید هیچ تغییری به‌صورت روزانه ایجادکنید.

اگر سایت شما نیاز به اعمال تغییرات زیادی داشته باشد، سایتتان را باید از نوع داینامیک یا پویا انتخاب کنید.

مدیریت محتوا

یا به‌صورت پولی عرضه می‌شود و برای کارهای خاصی استفاده‌می شود و کاربرد محدودی دشته.

سیستم مدیریت محتوای متن‌باز رایگان است. همه از این سیستم می توانند استفاده کنند . به دلیل اینکه متن‌باز است، می‌توانید در آن تغییراتی ایجاد کنید.🙂

 سیستم های مدیریت محتوای متن باز

  • وردپرس
  • جوملا
  • دروپال
  • اوپن کارت

 مزایای وردپرس

  • پلتفرم منعطف
  • دسترسی آسان وسریع
  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • بروز رسانی خودکار
  • شامل ابزارهای کامل جهت راه‌اندازی انواع سایت‌ها
  • افزونه‌های بسیار کاربردی که کار با سایت را راحت می‌کند.
  • دارای قالب‌های خیلی متنوع

این نوع cms های آماده به صورت اوپن سورس بوده یعنی شما میتوانید هر گونه تغییری در بستر این نوع وب سایت ها ایجاد کنید اگر شما دانش کافی در برنامه نویسی یا طراحی گرافیکی ندارید این کار را به شرکت های توسعه دهنده وب سایت بسپارید، طراحان سیستم در کمترین زمان ممکن و کمترین هزینه میتواند به شما کمک کند.

البته باید توجه داشته باشید که cmsها عمدتا یک بستر هستند و طراحی ظاهر سایت و همچنین قبلیت های مختلفی که دوست دارید به وب سایت شما اضافه شوند باید کد نویسی شود (البته قالب های رایگان و یا پولی با قیمت بسیار پایین نیز وجود دارد اما لزوما این قالب ها بهینه نیستند و یا تمام انتظارات شمارا نمیتوانند براورده کنند)

اگر شما به فکر راه اندازی وب سایت هستید بهتر است ابتدا نیاز های خود را یادداشت کنید سپس این نیازها را با یک مشاور در حوزه طراحی وب در میان بگذارید و از ایشان بخواهید نیازهای شما را بر پایه فرایند دیجیتال استاندارد سازی کند و بعد شروع به ساخت وب سایت براسا نیازهای شما کند.

طراحان سیستم در تمامی این مراحل میتواند به کمک شما بیایید اگر شما به وب سایت نیاز دارید هم اکنون فرم درخواست مشاوره را پر کنید کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *