متفرقه

همه چی درموردسایت آماده

همه چی درموردسایت آماده

همه چی درموردسایت آماده :یک شرکت طراحی سایت وب سایتی را طراحی کرده و آن را به چندین نفر می‌فروشد.

در توسعه کسب وکارتان شما میتوانید از وب سایت آماده استفاده کنید. این قالب ها در ابتدا امکاناتی را دراختیار شما قرار می دهند و در زمان و هزینه شما نیزصرفه جویی خواهند کرد. اما با شروع روند اختصاصی سازی نیاز های جدید به وجود می آیند که برای اضافه شده به وب سایت شما، این موضوع پیش خواهدآمد که این قالب آماده به نیاز وب سایت من پاسخ گو هستند؟ آیا این صرفه جویی ارزشش را داشت؟ آیا من در آینده مجبور میشوم که دوباره هزینه هایی بکنم ؟ آیا این قالب آماده به چشم مشتریان و کاربرانم تکراری نیست؟ تا چه اندازه کد های قالب آماده به من اجازه ی ویرایش کردن و توسعه بیشتر آن را می دهد ؟

در این مقاله با ما همراه شوید تا ابتدا مزیت های قالب های آمده و سپس مضرات آن را بررسی می کنیم.

مزایای سایت آماده

هزینه پایین و سرعت تحویل بالا

این سایت ها نسبت به سایت هایی که اختصاصی طراحی می شوند هزینه کمتری را در بر می گیرند و به سرعت برای شما آماده می شوند و در اختیار شما قرار می گیرند.

نقص پایین سایت آماده

یکی دیگر از مزیت‌های آن این است چون این سایت‌ها توسط طراحان یک شرکت طراحی سایت، آماده و اجرا شده، دارای نقص فنی کم و ایرادات سطحی هستند.

به کارگیری ساده

استفاده از آن ها بسیار ساده بوده و به کارگیری این سیستم‌ها هم به دانش و اطلاعات فنی و پیچیدگی خاصی نیاز ندارد. راحتی می‌توانید از آن‌ها در امور مختلف استفاده کنید و از طرف دیگر پس از طراحی آن ها توسط شرکت طراحی شما دیگر نیازمند به کارگیری هیچ گونه تنظیمات و یا نصب نیستید.

ارائه طرح نهایی

وقتی سایت آماده سفارش می‌دهید لازم نیست تصور کنید که آیا این سایت مطابق سلیقه من هست یا خیر. شما باید پس از دیدن این سایت و طرح مورد نظرتان، آن را سفارش داده و رنگ، عکس و متن‌های آن را مطابق سلیقه خود تغییر دهید.

معایب سایت‌های آماده

علاوه بر مزیت‌هایی این سایت‌های آماده، دارای معایب و ایراداتی نیز هستند.

امنیت پایین

یکی از ایرادات اساسی، سورس‌های آن ها در اختیار تمامی برنامه نویسان قرار دارد. بنابراین باید بدانید که روش‌های نفوذ در این نوع از سایت‌ها و هک کردن آن‌ها به راحتی انجام می شود. زیرا امنیت سیستم پایینی دارند.

سرعت پایین

یکی دیگر از ایرادات آن، سرعت پایین این گونه از سایت‌ها بوده. به دلیل عواملی مانند گستردگی برنامه نویسی در نظر گرفتن امکانات متعدد برای همه نیازهای مشتریان به طور معمول، سرعت پایینی داشته. البته باید بدانید که این مشکل در تمامی وب سایت‌های آماده مشاهده نشده است.

عدم پایداری در طولانی مدت

یکی از ایرادات اساسی این سایت ها این بوده که پس از نصب و راه اندازی و اجرای آن ها، پس از گذشت مدتی، کم کم یکسری از خطاها و مشکلات در طراحی این سایت‌ها دیده خواهد شد.

استفاده از افزونه ها

در نظر داشته باشید وقتی یک قالب یا بهتر است بگوییم یک سایت آماده وارد عرصه فروش می شود این انتظار می رود که ارائه دهنده قالب بخش نصب آسان را نیز در سایت بگذارید این در حالیست که نصب آسان صرفا یک قالب آماده نیست بلکه یک سایت با رفع نیاز های اولیه است حالا با توجه به این مورد باید افزونه هایی نیز روی این سایت آماده نصب شده باشد.

افزونه ها عمدتا هزینه های بالایی دارند و اگر میانگین هزینه را 59 دلار در نظر بگیریم (بر اساس قیمت گذاری تم فارس) و این سایت فقط 3 افزونه داشته باشد به عبارتی می شود 168 دلار و با محاسبه ساده میتوان یافت که این قیمت گذاری برای افزونه های نال شده است چرا که هزینه سایت های آماده نهایتا به 400 هزار تومان میرسد (که عمدتا 5  الی 10 افزونه دارد) پس خرید افزونه اورجینال برای سازنده سایت آماده مقرون به صرفه نیست (یا باید قیمت این محصول بالغ بر 15 میلیون و تضمین اورجینال باشد یا افزونه نال یا کرک شده باشد)

هزینه بالای نگهداری و گسترش

یک سایت آماده دارای امکانات محدودی است. در حقیقت کاربران فقط عکس‌های قالب را میتوانندتغییر بدهند و یا متن‌های خود تغییردهنداما اگرخواستار تغییرات جامعی در سیستم باشند لازم است هزینه آن را به شرکت طراحی بپردازند. تا از این طریق، طراحان تغییرات مورد نظر آن ها را بر روی سایت، اعمال کنند.

حجم بالا سایت ها

در روش طراحی یک وب سایت اختصاصی ممکن است حجمی در نهایت ۳۰ مگابایتی داشته و این در حالی است که یک قالب سایت آماده به طور معمول به میزان حداقل ۸۰ مگابایت حجم داشته باشد.

اختصاصی نبودن قالب و طرح

یکی از مشکلات اساسی سایت‌های آماده، قالب‌های به کار رفته در طراحی آن ها است که از طریق روش‌هایی از جمله دانلود از اینترنت، به دست آمده و سپس روی وب سات‌های متعدد، نصب و راه اندازی شده است. که موجب شده تا سایت از پیش طراحی شده و آماده شما، به چندین سایت دیگر شبیه باشد. منحصر به فرد و مختص به شرکت شما نیستند. ممکن است در انتها مانند یک کپی از سایت دیگر به نظر آیدو همچنین ممکن است توسط مشتریانی که آن را قبلا دانلود نموده اند مورد استفاده قرار گرفته باشد. اگر می خواهید یک طراحی منحصر به فرد برای شرکت یا کسبو کارتان داشته باشدبهترین گزینه این است که به طراحی سفارشی آن فکر کنید

عدم ثبات در بازدید بالا

بعضی از سایت‌های آماده وقتی با کاربران زیادی مواجه می‌شود و دارای بازدیدهای زیادی است، اشکال و خطاهایی در آن به وجود می آید .

محدودیت های تنظیمات

یک قالب وب سایت را نمیتوانید از یک نقطه به بعد بهینه سازی کنید. در نهایت برای نیازهای شما غیر قابل استفاده می شود یا حتی برای توسعه آینده سایت شما مضر است. اگر محتوای زیادی برای وب سایتتان داشته اما یک قالب با فضایی محدود انتخاب کرده اید، متن اضافی ظاهر طرح را بر هم می زند. در این مرحله شما به این نتیجه میرسد که قالب واقعا برای شما کار نکند. قالب های آماده با فشرده سازی و گاه رمز گذاری همه یا بخشی از کد ها اجازه توسعه دادن و ویرایش کردن قالب رابه شما نمی دهد.

مسئله دیگر کیفیت توسعه آن ها است. آیا توسعه دهنده اصلی این قالب چقدر حرفه ایی بوده؟ این قالب برای سایر توسعه دهندگان چه حد قابل توسعه است ؟

نرم افزارمخصوص برای سفارش

 برخی از قالب های وب را می توان با استفاده از نرم افزارهای ساده تغییر داد. امابرخی از آن ها به دانش و نرم افزارهای تخصصی پیچیده تری نیاز داشته که گاهی این نرم افزار ها رایگان نیست. شما ممکن است که مهارتهای لازم را برای ویرایش، سفارشی کردن و به روزرسانی را نداشته باشید. و برای سفارشی کردن و بروز رسانی به استفاده از خدمات یک توسعه دهنده نیاز داشته باشید.

بهینه سازی تصاویر

 برای این که به راحتی صفحات وب سایت شما بارگیری بشوند شما باید با بهینه سازی تصاویر آشنا شوید. اگر مهارتهای لازم برای بهینه سازی تصویر و نرم افزار ویرایش عکس نداشته باشید، این سرعت روند توسعه سایت شمارا کاهش داده و درنتیجه هزینه های شما را برای استفاده از این قابلیت بالا می برد.

سئو

 قالب وب سایت تنها پوسته سایت را به شما خواهد داد. آنها برای جذب موتورهای جستجو بهینه نیستند. شما باید این کار را با محتوای وب سایت خود انجام بدهید. به این نکته توجه کنیدکه موتورهای جستجو بیشتر به کلمات جذب شده تا تصاویر. یک قالب وب سایت با جلوه های انیمیشن وگرافیک ها برای کاربر جذاب بوده، اما ممکن است زمان بارگیری بیشتری بخواهند. بنابراین با استفاده از Flash، ممکن است جایگاه خوبی در رتبه بندی موتورهای جستجو نتواند بدست آورد.

هنگام نوشتن محتوا، شما باید از کلمات کلیدی که محصولات یا خدمات شما را ارائه کند استفاده کنید. برای جذب موتورهای جستجو به صفحات وب، شما باید از متا تگ نیز استفاده کنید. محتوا ارزش آن را دارد که برای آن هزینه کنید و بهتر است که آن را به یک نویسنده محتوا بسپارید.

درنهایت …

قالب های آماده طرفداران خود را داشته و ابتدا این امکان رابه شما می دهد که سریع وب سایت خود را آماده کنید. اما باید برای انتخاب آنها شما دانش فنی مناسبی را داشته باشید تا بتوانید معایب قالب های آماده نسبت به یکدیگر را تشخیص دهید. از سوی دیگر در ادامه راه به محدودیت های قالب های آماده نیز برخورد خواهید کرد که ممکن است شما را از ادامه کار بازدارد. در نهایت شما باید تصمیم بگیریدکه با توجه به فواید و مضرات آن ها می خواهید از یک قالب آماده استفاده کنید؟

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید میتوانید از مشاوره رایگان گروه طراحی طراحان سیستم بهره مند شوید این اطمینان به شما داده می شود این مشاوره صرفا جهت راهنمایی شما در خصوص بهینه سازی سایت برای کسب و کار شماست و حتی اگر طراحی سایت را به گروه دیگری بسپارید و از طراحان سیستم مشاوره دریافت کنید به هیچ عنوان هزینه ای نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *